امدادگران اورژانس قشم به بیش از ۲ هزار ماموریت فوریتی اعزام شدند

قشم - ایرنا - رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه امدادگران اورژانس جزیره قشم به منظور ارایه خدمات پایه و اولیه فوریت های پزشکی به ۲ هزار و ۳۹۷ ماموریت امدادی اعزام شدند.

حسین قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار، افزود: در مدت یادشده درخواست کمک فوری و اضطراری به ۲ هزار و هشت نفر از قشموندان حادثه دیده در سامانه مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ثبت شد که ۷۱۴ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و یکهزار و ۲۹۴ مورد حوادث غیرترافیکی بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و هشت نفر مصدوم حوادث یادشده، یکهزار و ۶۲۵ نفر برای دریافت مراقبت های تخصصی توسط اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستانی این جزیره یا استان هرمزگان منتقل شدند و متاسفانه ۴۲ نفر جان خود را از دست دادند.

رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توضیح داد: همچنین با تلاش امدادگران اورژانس این جزیره هفت مصدوم با بالگرد اورژانس هوایی در ۶ ماموریت و ۲۶ مصدوم و بیمار فوریتی در ۴۲ ماموریت با آمبولانس دریایی به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام شده اند.

قاسمی از مردم بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث، با کارشناسان مرکز پاسخگویی اضطراری اورژانس شهرستان مرزی قشم با شماره تلفن ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی از قشموندان درخواست کرد برای کاهش زمان حضور تکنسین های اورژانس ۱۱۵ بر بالین بیماران و مصدومان انواع حوادث، در اعلام نشانی محل حادثه یا منزل از علایم واضح و نشانه های مشخص در مسیر(مانند مسجد، چهارراه، تابلو بزرگ مغازه ها یا ادارات) استفاده کنند.

ارایه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و ماموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha