تحول در بهداشت و درمان خنج پس از الحاق به دانشگاه پزشکی شیراز؛ نقش پررنگ نیکوکاران

شیراز-ایرنا-یکی از مطالبات مهم اهالی شهرستان خنج استان فارس طی سالیان گذشته در حوزه درمان، الحاق شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود که با تصمیم گیری در این زمینه و پس از این الحاق،در بخش درمان تحولاتی در این حوزه صورت گرفته است و نیکوکاران هم به این بخش کمک بسیار کرده اند.

به گزارش ایرنا، نیمه اسفندماه سال ۱۴۰۲ با موافقت وزیر بهداشت، شبکه بهداشت و درمان خنج از دانشکده علوم پزشکی لارستان جدا و به دانشگاه علوم پزشکی شیراز الحاق شد که این تصمیم موجب خوشحالی و امیدآفرینی در بین مردم منطقه شد.

پس از موافقت وزیر بهداشت برای الحاق شبکه بهداشت و درمان خنج به دانشکده علوم پزشکی لارستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی حکمی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان خنج را منصوب کرد.

این تصمیم هم خوشحالی و امید را در بین مردم این منطقه برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی به وجود آورد تا حدی که مردم به شادمانی پرداختند.

ساکنان شهرستان خنج سالها بود که این درخواست را جزو مطالبه‌های جدی خود از دولتمردان داشتند که بالاخره پاسخ لازم را گرفتند.

بودجه لازم برای پرداخت مطالبات کادر درمان خنج تخصیص یافت

رییس بیمارستان خنج در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: از زمان الحاق بیمارستان خنج به دانشگاه علوم پزشکی شیراز رخدادهای خوبی در زمینه پرداختهای پرسنلی به وجود آمده است.

علی صفری افزود: در طی این مدت معوقات و مطالبات پرسنل کادر درمان از سال ١٤٠١ تاکنون تسویه شده و در حال حاضر همانند با سایر کادر دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرداخت اضافه کار و کارانه پرسنلی و پرستاری تا پایان دی ماه ١٤٠٢ پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این رویه موجب رضایتمندی و دلگرمی کادر درمان در ارائه خدمت به بیماران شده و همچنین با الحاق این مجموعه به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقبال خیرین به عرصه درمان این شهرستان را شاهد هستیم که منجر به خدمات بزرگی در بخش عمرانی شده است.

رییس بیمارستان خنج اضافه کرد: فعالیت های خیرین و نیک اندیشان در بازسازی و مرمت بخش ها مختلف بیمارستان را اکنون شاهد هستیم که ازجمله آن می توان به بازسازی راهروها، سی سی یو، بخش دیالیز، ساخت پار کینک مختص برای پرسنل، خرید تجهیزات پزشکی ودستگاه همودیالیز، نوسازی و ترمیم تمام سیستم سرمایشی و گرمایشی و تهویه بیمارستان، راه اندازی دستگاه زباله سوز بیمارستان جهت دفع استاندارد زباله های عفونی اشاره کرد.

او اظهار کرد: اقداماتی نیز برای اضافه شدن متخصص دیگر از جمله فلوشیپ فوق تخصص چشم و قرنیه ،جراح کلیه و مجاری ادرار، طب اورژانس، جراح مغز و اعصاب ، فوق تخصص کلیه(نفرولوژیست) و … به بیمارستان انجام شده است.

صفری انجام این امور را موجب رضایتمندی مردم و اهالی شهرستان دانست و گفت: حمایت های رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز مسئولان ارشد شهرستان، ائمه جمعه ، مدیریت شهری و خصوصا خیرین نیک اندیش در این مسیر راهگشا بوده است.

یک دستگاه همو دیالیز به بخش دیالیز بیمارستان نبی اکرم خنج اهداء شد

به همت خیرین شهرستان خنج یک دستگاه همودیالیز پیشرفته با هزینه ۱۳ میلیارد ریال خریداری و در بخش دیالیز بیمارستان نبی اکرم خنج نصب شد.

این یازدهمین دستگاه همودیالیزی است که در بیمارستان خنج نصب شده است.

رییس بیمارستان خنج در این زمینه گفت:بخش دیالیز بیمارستان خنج با ۸ تخت بطور میانگین در طول هفته به ۴۵ بیمار در جنوب فارس خدمات پزشکی ارایه می کند و ماهانه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر از خدمات این بخش بهرمند می شوند.

خُنْج شهری در جنوب استان فارس در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha