۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85545139
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از چهار هزار شغل در همدان ایجاد شد

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴
کد خبر: 85545139
بیش از چهار هزار شغل در همدان ایجاد شد

همدان- ایرنا- مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: چهار هزار و ۵۰۲ فرصت شغلی جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در استان ایجاد شده که معادل ۲۴ درصد تعهد اشتغال استان است.

یوسف شعبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعهد اشتغال استان برای امسال ۱۸ هزار و ۶۶۹ نفر است افزود: تمامی مشاغل ایجاد شده قابلیت راستی آزمایی دارند.

وی با بیان اینکه عمده اشتغال ایجاد شده خود اشتغالی نهادهای حمایتی و خرد بوده است ادامه داد: اشتغال سالجاری در واحدهای صنعتی، پوشاک، صنایع دستی، کشاورزی، ارشاد اسلامی، صنایع چوب و صنعت و معدن ایجاد شده است.

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به تعداد ۱۵ هزار طرح از نهادهای حمایتی و غیر حمایتی از محل جزء سه و چهار تسهیلات تبصره ۱۸ سال گذشته به منظور ایجاد اشتغال در این استان تاکنون پرداخت شده است.

شعبانی اادامه داد: در حال حاضر فرصت های شغلی مناسب و قابل توجهی در واحدهای تولیدی استان وجود دارد که آنها را علاوه بر کاریابی ها در اختیار مراجع و نهادهای مختلف قرار داده ایم تا به جوانان جویای کار معرفی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از رتبه سوم کشوری این استان در صحت نتایج راستی آزمایی فرصت های شغلی استان خبر داد و افزود: راستی آزمایی ها از سوی بخش خصوصی و پیمانکاران از تهران صورت گرفته و در اختیار استان نیست.

شعبانی با بیان اینکه سه مرحله نظارت و صحت سنجی نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه مربوطه صورت می‌گیرد افزود: در مرحله اول از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیامکی جهت مراجعه به سامانه استعلام شغلی برای مشاهده داده ثبت شده مجری ارسال می‌ شود و در مرحله دوم تماس با شاغل و در مرحله سوم نظارت بازرسان به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه رصد اشتغال با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اشتغال و دستور رییس جمهور برای جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغال و خدمات‌رسانی به متقاضیان و جویندگان کار ایجاد شده است.

شعبانی با اشاره به کمک های دولت در حوزه کسب و کار افزود: دولت با پرداخت تسهیلات و مزایایی از قبیل تامین مواد اولیه ضمن ایجاد فرصت های شغلی در فضای کسب و کار، مشوق هایی برای کارآفرینان و کارفرمایان ایجاد کرده تا بتوانند پایدار بمانند و وضعیت خود را توسعه دهند و کمبودهای خود را به عنوان سرمایه در گردش در حوزه تولید جبران کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha