۲ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85545149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیاز سالانه کود کشاورزی دزفول حدود ۴۵ هزار تن است

دزفول-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول با اشاره به نیاز سالانه ۴۵ هزار تن کود در این شهرستان گفت: حدود ۲۰ هزار تن کود کشاورزی به شهرستان دزفول اختصاص یافته که این میزان کمتر از ۵۰ درصد کود موردنیاز کشاورزان شهرستان است.

بهروز قمرزاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کمبود نهاده‌های کشاورزی برای محصولاتی چون سبزی و صیفی، ذرت بهاره و الگوی کشت تابستانه مشکلاتی ایجاد کرد که موارد به استان اعلام شد.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای رفع این مشکل افزود: با توجه به اینکه امسال به نام سال جهش تولید نامگذاری شده انتظار می‌رود نهاده‌های مورد نیاز برای کشاورزان تامین شوند تا شاهد رونق تولید و جهش در این حوزه باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول ضمن انتقاد از تامین ۵۰ درصدی کود موردنیاز سالانه کشاورزان دزفول تصریح کرد: دزفول سهم زیادی در تولید سبزی وصیفی و محصولات راهبردی دارد و تامین کود و نهاده‌ها باید به صورت ویژه در دستور کار مسوولان کشوری قرار گیرد.

۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دزفول هیاتی است

قمرزاده همچنین به وجود ۱۷ هزار هکتار زمین هیاتی کشاورزی در دزفول اشاره کرد و گفت: این زمین‌های کلاس یک در قالب مشاع به کشاورزان واگذار شدند و سه هزار بهره بردار دارند.

وی افزود: درخصوص شیوه گروه‌بندی این اراضی مشکلات زیادی وجود دارد که باید بازنگری و مشکلات از طریق امور اراضی کشور پیگیری شوند.

تست آزمایشی کارخانه قند دزفول در سال ۱۴۰۴

مدیر جهاد کشاورزی دزفول در خصوص مشکلات کشاورزان چغندرکاران نیز گفت: حق کشاورزان چغندرکار دزفول با ۱۲ کارخانه قند کشور به خوبی دیده نشده که این موضوع در نشست با رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مطرح و پیگیری شد.

وی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی کارخانه قند شهدای دزفول مشکلات کشاورزان در حوزه تولید، حمل و خرید برطرف شود.

قمرزاده بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است این کارخانه سال ۱۴۰۴ به صورت آزمایشی راه اندازی شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول در خصوص مشکلات مربوط به برق کشاورزی این شهرستان نیز گفت: انتظار می‌رود با توجه به اینکه کشاورزی خوزستان چهار فصل است همانطور که از استان‌های سردسیر برای مصرف گاز حمایت می‌شود از خوزستان نیز در فصل تابستان برای مصرف برق حمایت شود.

وی ادامه داد: استان‌های سردسیر باید همکاری لازم را برای صرفه‌جویی در مصرف برق در تابستان داشته باشند تا برق کشاورزی خوزستان تامین شود و خللی در تولیدات ایجاد نشود.

قمر درخصوص قطعی برق کشاورزی نیز گفت: مواردی از قطعی برق در حوزه کشاورزی در تابستان امسال داشتیم که امیدواریم با پیگیری نماینده و فرماندار و همکاری اداره برق قطعی برق کاهش یابد و تاثیری در میزان تولیدات کشاورزی نداشته باشد.

سالانه حدود ۲.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان دزفول تولید می‌شود و این شهرستان سهم بسزایی در رشد تولید در منطقه ایفا می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha