هفت هزار و ۷۵۰ حامی جدید ایتام جذب کمیته امداد لرستان شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: هفت هزار و ۷۵۰ حامی جدید امسال برای ایتام تحت پوشش استان جذب شده و مجموع این خیران به ۴۶ هزار نفر رسیده است.

جلال شیخ پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: همچنین در قالب پویش احسان حسینی از اول ماه محرم تاکنون یک هزار و ۲۵۰ حامی جذب شده که لرستان در این زمینه در رتبه سوم کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سرانه کمک به ایتام در لرستان ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و سرانه کشوری ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون درآمد جمع آوری صدقات در سطح استان ۴۵ میلیارد ریال و میزان درآمد اکرام کمک به ایتام ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت کل درآمدهای حوزه مشارکت ها با احتساب سایر بخش ها مانند زکات و مراکز نیکوکاری، بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال می باشد.

شیخ پور با اشاره به توزیع بسته های معیشتی در دهه نخست ماه محرم اضافه کرد: در پویش اطعام حسینی ۴۰۱ هزار وعده غذا طبخ و توزیع و ۶ هزار و ۴۸۴ بسته معیشتی به ارزش ریالی بالغ بر۵۲۰ میلیارد ریال بین مددجویان این نهاد توزیع شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۷۰ میلیارد ریال جهت درمان مددجویان کمیته امداد این استان طی سال گذشته هزینه شده است بیان کرد: ۶۴ هزار و ۷۷۱ نفر از خدمات درمانی این نهاد بهره مند و ۲۰ هزار نفر نیز از ۴۵ میلیارد ریال اعتبارات تامین تجهیزات و درمان بیماران صعب العلاج منتفع شدند.

بیش از ۱۱ هزار کودک بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد لرستان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha