در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی باید با عقلانیت پیش رفت

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی باید با عقلانیت پیش برویم و با تغییر دولت فعال بود نه منفعل.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه امروز (دوشنبه) در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور با حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خدمت و آیت الله رئیسی، از رئیس‌جمهور شهید به عنوان انسان تمام‌عیار جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: عقل یکی از برترین امتیازاتی است که در آموزه‌های دینی آمده و انصافا وزیر علوم و تیم همراه ایشان جهادگر و عملیاتی بودند و با شورای عالی انقلاب فرهنگی صادقانه و با جدیت همکاری می‌کردند.

وی صادق بودن را بهترین ویژگی وزیر علوم برشمرد و گفت: وزیر علوم دولت سیزدهم همه آموزش عالی را خانواده خود می‌دانست و حزب‌بازی در مدیریت وی در وزارت علوم نبود، حتی اگر تندترین انتقادات از سوی هیات علمی‌ها وارد می‌شد اما با روی گشاده می پذیرفت.

در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی باید با عقلانیت پیش رفت

ضرورت تجربه‌نگاری فعالیت‌های سه ساله وزارت علوم 

خسروپناه از روسای دانشگاه‌ها خواستار تجربه‌نگاری زحمات ۳ ساله وزارت علوم شد و ادامه داد: فعالیت‌های بزرگ در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده و از وزیر علوم خواهشمندم چندین کتاب نگارش شود و حتما از کارهای میدانی و سبک مدیریت، نظریه آموزش عالی استخراج شود، شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این زمینه حمایت‌های ویژه انجام خواهد داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دیگر بار خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی باید با عقلانیت پیش برویم و با تغییر دولت شخص فعال باشید، نه منفعل. اگر مسئولیت هم نداشتید از ارزش‌های انقلاب دفاع کنید، گاهی اوقات منتقدانی بودند که با بی‌اخلاقی نسبت به دکتر زلفی‌گل اظهار نظر می‌کردند که ناشی از بی‌اطلاعی بوده است، در صورتی که باید با اخلاق صحبت کرد، به روسای جدید کمک کنید تا مسیر دانشی کشور حفظ شود و آسیب نبیند.

وی به وزیر علوم و دیگر مدیران این وزارتخانه توصیه کرد به روسای جدید کمک کنند تا مسیر دانشی کشور حفظ شود و آسیب نبیند.

حجت‌الاسلام خسروپناه به پیگیری وزیر علوم در اجرایی سازی سند دانشگاه اسلامی اشاره و تاکید کرد: دکتر زلفی‌گل در اجرای این سند جدیت خوبی داشتند اما از روسای دانشگاه‌ها خواهشمندم با همان کار تشکیلاتی تلاش کنند تا سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها اجرایی شود.

اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور قرار بود ۲ تا ۴ خرداد در دانشگاه تهران برگزار شود، درپی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی لغو و به امروز اول مرداد ماه و به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران موکول شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha