مرکز خدمات «راه زندگی» در کتابخانه مرکزی ارومیه افتتاح شد

ارومیه- ایرنا- مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره «راه زندگی» در راستای اجرای تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) و با هدف دسترس‌پذیری به خدمات این بخش در کتابخانه مرکزی ارومیه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی روز دوشنبه در این مراسم با اشاره به اهداف راه اندازی این مرکز و مسوولیت های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی گفت: علاوه بر کتابخانه مرکزی ارومیه، خدمات مشاوره و روانشناسی در سطح استان و در کتابخانه هایی که فضای لازم را دارند، ارائه خواهد شد.

خدیجه معصومی افزود: در این طرح، خدمت دهی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت رایگان بوده و برای اعضای کتابخانه‌های عمومی ۳۰ درصد و کارکنان نهاد ۴۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: عضویت رایگان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و تخفیف ۴۰ درصدی برای کارکنان کمیته امداد و خانواده هایشان، حمایت از کتابخانه‌های واجد شرایط کمیته امداد امام (ره) در قالب کتابخانه‌های عمومی مشارکتی در کلیه شهرستان ها، پذیرش کتابداران کتابخانه های مشارکتی امداد در دوره های آموزشی کتابداران نهاد، ارسال اقلام تبلیغی ترویجی و پوستر اقلام فرهنگی تبلیغی نهاد به مراکز درخواستی امداد، مشارکت در برگزاری مسابقات کتابخوانی، نشست های کتابخوان، جلسات نقد و بررسی کتاب و سایر برنامه های فرهنگی در مراکز امداد با اولویت موضوعات آسیب های اجتماعی، همکاری در برگزاری تورهای فرهنگی و سیاحتی برای اعضای فعال کتابخانه‌های مشارکتی امداد و عمومی نهاد، همکاری در نصب صندوق صدقات در کتابخانه ها از جمله تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی در راستای این تفاهم نامه است.

رضا مهرافروز نیز دراین مراسم ضمن تقدیر از اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در همکاری در اجرای این طرح فرهنگی گفت: بحث مشاوره و روانشناسی، از ملزومات کار امداد و جزو لاینفک فعالیت های این نهاد است که با هدف توانمندسازی افراد انجام می شود و اولین مرحله از توانمندسازی فکری و ذهنی است.

وی افزود: با اجرای این طرح، فضایی برای ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره و حل دغدغه های فکری و ذهنی برای مددجویان و اعضای کتابخانه های عمومی ایجاد شد همچنین با گسیل مددجویان به این مرکز فرهنگی، راهکاری برای انس بیشتر مددجویان و خانواده هایشان با این مرکز فرهنگی فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، ترویج سبک زندگی سالم از اهداف افتتاح مرکز خدمات "راه زندگی" است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha