افتتاح ۲۷۷ طرح نیمه‌تمام و تخصیص بودجه بیش از ۱۰۰ درصدی دانشگاه‌ها

تهران- ایرنا- معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی بودجه دانشگاه‌ها ‌و تکمیل و افتتاح ۲۷۷ طرح نیمه‌تمام در حوزه آموزش عالی طی سه سال دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم وآموزش ایرنا، علی خطیبی امروز (دوشنبه) در اجلاس روسای دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی پژوهشی و فناوری در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی گزارشی از طرح های مختلف در حوزه آموزش عالی ارائه کرد و گفت: آغاز طرح مسکن ملی دانشگاهیان برای نخستین بار با ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد و ۳۳ دانشگاه پیشرو در طرح مسکن ملی، نهضت ساخت خوابگاه متاهلی و تحویل ۵۰۰ واحد و افتتاح ۲۷۷ طرح نیمه تمام در حوزه آموزش عالی از اقدامات این معاونت در دولت سیزدهم‌ است.


وی به جهش در اعتبارات مقاوم‌سازی ابنیه دانشگاه ها اشاره کرد وگفت که این اعتبار از ۲ هزار میلیارد در ۱۴۰۰ به ۲۰ هزار میلیارد در ۱۴۰۱ افزایش یافت و در سال ۱۴۰۲ و امسال هم‌ شاهد جهش بودجه بودیم.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ادامه داد: در بحث اموال ارزش افزایی شده ۹۵ طرح به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان از محل مولد سازی در طرح های عمرانی استفاده کردیم

خطیبی به اختصاص حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور در این سه سال پرداخت و گفت: در دوره اول مصوبات سفر استانی بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار بوده که تخصیص داده شد و در دور دوم بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که بخشی تخصیص داده شده است.

افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی بودجه دانشگاه‌ها در سه سال
وی درباره روند تخصیص ۱۰ ساله بودجه دانشگاه در سه ساله دولت سیزدهم گفت: در ۱۴۰۰ در حدود ۱۱۰ درصد و در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هم ۱۱۴ و ۱۱۵ درصد بوده که روند افزایشی داشته است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت عتف پژوهانه دانشمندان، افزایش سقف حقوق، پایه تشویقی، فوق العاده جهش علمی، افزایش وام مسکن، حذف مالیات پلکانی قرارداد پژوهشی، پرداخت معوقات، پژوهانه استادان جوان، قانونی شدن همسان سازی حقوق و حذف مالیات پلکانی حقوق را از ۱۰ اقدام ویژه برای اعضای هیات علمی برشمرد.

اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور قرار بود ۲ تا ۴ خرداد در دانشگاه تهران برگزار شود، درپی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی لغو و به امروز اول مرداد ماه و به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران موکول شد.

سامانه جامع سلامت فردا افتتاح می‌شود
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان نیز در این مراسم از افتتاح سامانه جامع سلامت با حضور وزیر علوم‌تحقیقات و فناوری طی فردا (سه شنبه) خبر داد.

هاشم دادش پور به عملکرد سه ساله سازمان امور دانشجویان پرداخت و گفت: یکی از این اقدامات جذب و تحصیل دانشجوی بین‌المللی در ایران بوده که از دو جهت قابل توجه و بررسی است؛ نخست از جهت ورود در رقابت جاری جذب دانشجوی بین المللی و دوم از جهت سیاست راهبردی تحقق مرجعیت علمی و تامین منافع کوتاه مدت و بلندمدت جذب دانشجوی بین المللی.

وی گفت: به همین منظور برای نخستین بار در بودجه سال ۱۴۰۱ ردیف بودجه ای برای دانشجویان بین المللی تعریف شد. همچنین تسهیل ‌تشویق تاسیس موسسات جذب دانشجوی بین المللی، طراحی سامانه تحصیل در ایران و سامانه ادب از دیگر اقدامات انجام شده در تسهیل فرایند جذب دانشجوی بین المللی است.

معاون وزیر علوم‌ به احیای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان بین المللی اشاره کرد و گفت: فعالیت های وسیعی در این راستا شکل گرفت.

داداش پور یکی از برنامه‌های هفتم توسعه را جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌الملل در یک برنامه ۵ ساله عنوان کرد و گفت: وقتی سخن از جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌الملل می‌کنیم یعنی باید الزامات اجرایی آن را در سطح ملی که سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری در سطح دانشگاهی است فراهم و رعایت و برای ایران جذابیت‌های بین‌المللی ایجاد کنیم. وقتی صحبت از مرجعیت علمی ایران می‌کنیم جذب دانشجویان بین الملل مهم است، باید برای تحقق این هدف برنامه‌ای راهبردی همراه با برنامه‌های اقدام تهیه کنیم.

وی از تعریف ۱۳ بورس مختلف خبر داد و گفت و افزود: این بورس ها همه فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha