۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85545332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۳
کد خبر: 85545332
افزایش آمار محبوس شدن در آسانسور در اصفهان

اصفهان-ایرنا- سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: محبوس شدن در آسانسور در هفته گذشته بیشترین افزایش موارد محبوسی در اماکن بسته را به خود اختصاص داد.

سرآتشیار محمد شریعتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هفته گذشته ۵۴ مورد محبوسی در اماکن بسته و آسانسور به سازمان آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد که بیشترین دلیل از بین سایر دلایل مربوط به قطع شدن برق و گیر افتادن در آسانسور با تعداد ۳۳ مورد گزارش بوده و مابقی محبوسی در منزل، کارگاه‌های صنعتی و سرویس‌های بهداشتی بوده است.

وی ادامه داد: البته موارد نقص فنی، انجام نگرفتن بازدید دوره‌ای، قدیمی بودن آسانسورها، استفاده بیش از حد ظرفیت و فشار دادن کلید باز و بسته شدن آسانسور به طور همزمان و ایجاد اختلال از دیگر دلایل محبوسی در اماکن بسته آسانسور بوده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: توصیه می‌شود با توجه به استرسی که برای شهروندان بخصوص افراد مسن، کودکان، زنان باردار بابت محبوسی در آسانسور ایجاد می‌شود؛ حتما در ساختمان‌های چندین طبقه برق پشتیبانی و ویژه برای زمان قطعی برق پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به اینکه برای گزارشات محبوسی حداقل ۲ نیرو همزمان از ایستگاه‌های آتشنشانی اعزام می‌شوند، بیان کرد: خروج چندین نیرو از ایستگاه‌های آتشنشانی به طور همزمان به دلیل موارد مختلف گزارش محبوسی ریسک مدیریت بحران در سایر موارد را به همراه دارد زیرا نیروهای امدادی از ایستگاه‌ها خارج می‌شوند.

شریعتی در ادامه به گزارشی از تعداد تماس‌های هفته گذشته اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴ هزار تماس در هفته گذشته با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی برقرار شد که ۲۸۴ مورد آن منجر به اعزام تیم عملیات اطفا و امداد و نجات از ۲۷ ایستگاه آتشنشانی کلان شهر اصفهان شد که ۱۲۹ مورد آن حریق منازل، مراکز تجاری و خودرو بوده است.

وی اظهار کرد: از ۲۸۴ مورد عملیات هفته گذشته، ۱۰۳ مورد حوادث مختلف از جمله تصادف هشت مورد، گودبرداری و تخریب غیر اصولی و ریزش آوار ۱۵ مورد، نشست زمین پنج مورد و سقوط پنج مورد و مابقی سایر موارد گزارش شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: همچنین نجات ۹۶ نفر از شهروندان از دیگر اقدامات آتشنشانی در هفته گذشته بوده است.

به گزارش ایرنا، خرداد ماه گذشته نیز محبوسی در اماکن بسته در اصفهان ۴۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha