۱۲ کیلومتر حفاظ بتنی در محورهای شریانی اصفهان نصب شد

اصفهان- ایرنا- رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت:  ۱۲ کیلومتر حفاظ میانی بتنی(نیوجرسی) و تجهیزات روشنایی در راستای ارتقای ایمنی محورهای دوطرفه استان از سال گذشته تا کنون نصب شده است یا در مرحله اجرا قرار دارد.

محمدحسن محمدزمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه نصب حفاظ بتنی مفصلی بین دو باند محورهای آزادراه ذوب‌آهن، اصفهان- نایین و پلیس‌راه- دیزیچه در دست اجراست.
وی ادامه داد: پروژه خرید و نصب نیوجرسی در محور اصفهان - نایین در محدوده پل دره‌شوری تا جیلان‌آباد به طول پنج کیلومتر نیز با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از خرداد جاری آغاز شده و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته‌ است.
رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان اظهار داشت: پروژه نصب حفاظ ایمنی بتنی در شهرستان فلاورجان محدوده خیرآباد محور آزادراه ذوب‌آهن نیز با ۹۰ درصد پیشرفت در ۲ هزار و ۴۰۰ متر از طول محور با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.
وی خاطرنشان کرد: خرید و نصب نیوجرسی چهارمتری مفصلی زیرگذر ونهر در شهرستان فلاورجان محور پلیس‌راه-دیزیچه نیز با بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در مدت یک ماه در هزار و ۲۰۰ متر از این مقطع به اجرا درآمد.
محمدزمانی با اشاره به برنامه‌ریزی و تامین اعتبار برای پروژه‌های مشابه در راستای ارتقاء ایمنی و کاهش تصادفات در محورهای استان تصریح کرد: سیستم روشنایی در سه کیلومتر از محور بادرود- نطنز با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال نیز در حال اجراست و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.
وی یکی از راه‌های جلوگیری از حوادث جاده‌ای و ارتقاء ایمنی جاده‌ها را استفاده از حفاظ‌ در خطوط عنوان کرد و گفت: ایمن سازی راه‌ها از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوده که در محورها با تعویض گاردریل موجود بین دو باند با نیوجرسی مفصلی و در محورهای فاقد حفاظ با نصب حفاظ میانی بتنی برای پیشگیری از خروج از محور و برخورد رخ به رخ خودروها در حال انجام است.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha