جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت

مشهد-ایرنا-رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مشهد گفت: میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون با افزایش ۲۸ درصدی به یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه رسیده است.

علی سادات شیرازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ماموریت جهاد کشاورزی در تأمین امنیت غذایی جامعه و با هدف افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی و تولید حداکثری گوشت مرغ، ضمن همکاری با شرکت های تعاونی و زنجیره های تولید گوشت مرغ فعال شهرستان، در واحدهای پرورشی شاهد افزایش ۲۸ درصدی در میزان جوجه ریزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال و همچنین افزایش تولید گوشت مرغ بوده ایم.

وی بیان کرد: شهرستان مشهد دارای ۵۸ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه است که خوشبختانه تمامی این واحدها با حداکثر ظرفیت فعال بوده و در دو ماه‌ گذشته شاهد بیشترین تعداد جوجه ریزی در این واحدها بوده ایم.

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: روند جوجه ریزی در کشور و استان به صورت روزانه بررسی شده و جوجه‌های آماده کشتار در ماه‌های مختلف مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: میزان گوشت تولیدی در تمامی کشتارگاه های استان و میزان گوشت ورودی به شهرستان مشهد از مبادی سایر استان ها به صورت روزانه مورد پایش قرار گرفته و پیش‌بینی تولید گوشت برای ۵۰ روز آینده بر اساس جوجه ریزی‌های انجام شده به صورت روزانه بررسی و پایش می گردد تا در تامین بازار گوشت مرغ مشهد خللی وارد نشود.

سادات شیرازی با اشاره به عوامل افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ گفت: شرایط بازار مصرف، بارگیری و تخلیه به موقع واحدهای مرغداری، همکاری و همدلی زنجیره تولید مرغ و همکاری اتحادیه و تشکل‌های مربوطه از این جمله است.

وی بیان کرد: نیاز روزانه شهرستان مشهد اکنون نزدیک به ۴۵۰ تن گوشت مرغ است که در راستای تنظیم بازار و تهیه گوشت مرغ با کیفیت برای عموم زائران و مجاوران امام مهربانی، این مقدار گوشت با ارزان‌ترین قیمت‌ها در سطح کشور در تمامی واحدهای عرضه مرغ شهرستان به صورت روزانه توزیع و به فروش می‌رسد.

گفته می شود روزانه به صورت میانگین بین ۶۰۰ تا ۶۸۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود که بیش از نیاز مصرف استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha