۲ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85545402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصناف متخلف در کردستان ۷۰۲ میلیارد ریال جریمه شدند

سنندج- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: طی سه ماهه اول سال جاری متخلفان صنفی و غیرصنفی در استان ۷۰۲ میلیارد و ۹۶ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۴۰ ریال جریمه شدند.

حسین رحیمیان روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه ماهه اول امسال، در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و همچنین بهداشت، دارو و درمان، ۲ هزار و ۵۰۲ فقره تخلف به ثبت رسید و برای ۲ هزار و ۴۸۵ پرونده حکم صادر و پرونده‌ها مختومه شد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت و همراهی مردم در راستای نظارت بر بازار، اضافه کرد: در موضوع پرونده های بخش کالا و خدمات هزار و ۴۸۶ پرونده وارده در شعب تعزیرات حکومتی استان ثبت شده که با ۱۰ پرونده سال ۱۴۰۲ در مجموع برای یک هزار و ۴۶۴ پرونده منجر به صدور رای شده و ۷۵ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۷۴۰ ریال جریمه نقدی برای متخلفان در نظر گرفته شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان یادآور شد: در موضوع پرونده های قاچاق کالا و ارز ۹۲۹ پرونده وارده به شعب این اداره کل ثبت شد که با ۵۵ پرونده سال ۱۴۰۲ در مجموع برای ۹۳۴ پرونده رای صادر و ۶۲۳ میلیارد و ۷۰۴ میلیون و هزار و ۱۲۰ ریال جریمه در نظر گرفته شد.

رحیمیان به آمار پرونده های وارده به شعبات تعزیرات حکومتی استان کردستان در موضوع بهداشت، دارو و درمان در این استان نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش ۸۷ پرونده به ثبت رسیده که در مجموع برای آنها ۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جریمه نقدی به عنوان محکومیت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیشتر این پرونده ها به دنبال نوسانات ارزی تشکیل شده و عدم درج قیمت، گرانفروشی و یا کم فروشی از عمده تخلفات واحدهای صنفی بوده و در خصوص واحدهای غیر صنفی نیز قاچاق مهمترین تخلف در این بخش بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha