کوهپایه‌زاده: به تکرار نتایج پارالمپیک توکیو امیدواریم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون جانبازان و توان‌یابان گفت: با توجه به اینکه تعدادی از ورزشکاران مدال‌آور را به همراه نداریم اما امیدواریم جوانان و نفرات جایگزین‌ بتوانند نتیجه مشابه پارالمپیک توکیو بدست آورند.

جلیل کوهپایه‌زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا بازی‌های پارالمپیک پاریس یک ماه زمان باقی است اما ۶ تیم اعزامی کشورمان از شرایط خوبی برخوردار هستند. ورزشکاران کشورمان تمرینات خود را به صورت منسجم و به صورت برنامه‌ریزی شده و متمرکز پیگیری می‌کنند.

وی بیان کرد: هم اینک تمرینات والیبال نشسته و وزنه‌برداری در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون در حال برگزاری است. در رشته تیراندازی ملی‌پوشان تمریناتشان را به صورت حرفه‌ای در نوبت صبح و بعد از ظهر در سالن مجموعه ورزشی تیراندازی فدراسیون دنبال می‌کنند.

رئیس فدراسیون جانبازان و توان‌یابان خاطر نشان کرد: خوشبختانه تیم شنا کشورمان با ۲ ورزشکار و یک مربی در اردوی مشترک در کره‌جنوبی به سر ‌می‌برد. تیم ملی تیروکمان نیز تمرینات خود را در چند روز آینده از سر خواهند گرفت و در رشته دوومیدانی اردوی آماده‌سازی به صورت غیر متمرکز در سطح ملی تحت نظر مربیان با شرکت ۱۳ ورزشکار در حال برگزاری است.

کوهپایه‌زاده تصریح کرد: در این دوره مسابقات پارالمپیک، ۴۵ ورزشکار شامل ۸ زن و ۳۷ مرد از فدراسیون جانبازان و توان‌یابان اعزام خواهند شد؛ امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی و حمایت کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش بهترین نتیجه را در مسابقات پیش روی برای کشورمان بدست آوریم.

وی در خصوص ارزیابی از تعداد مدال‌های کاروان کشومان، گفت: در این دوره با توجه به اینکه تعدادی از ورزشکاران مدال‌آور را به همراه نداریم اما امیدواریم جوانان و نفرات جایگزین‌ بتوانند نتیجه مشابه با توکیو را بدست آورند البته حدس من این است که در پاریس، معادل توکیو مدال‌آور داشته باشیم.

رئیس فدراسیون جانبازان و توان‌یابان در خصوص بودجه‌ فدراسیون نیز اظهار داشت: ورزش شرایط بودجه‌ای خوبی وجود ندارد اما از وزیر ورزش آینده و رئیس جمهور منتخب توقع داریم که با نگاه سلامتی به ورزش نگاه کنیم و با نگاه توسعه در ورزش و به ویژه ورزش همگانی و سرمایه‌گذاری بیشتر هم سلامتی را برای جامعه بخریم و هم بتوانیم قهرمانی را سالیان سال برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.

کوهپایه زاده این راهم گفت: پاداش‌های مدال‌آوران از سوی وزارت ورزش و ریاست جمهوری به صورت یکسان پرداخت خواهد شد. در مورد پاداش‌هایی که کمیته ملی المپیک و پارالمپیک می‌پردازند، کمیته پارالمپیک هنوز مقدار آن را نهایی نکردند اما تلاش دارند هر قدر که می‌توانند عددش را به عدد کمیته ملی المپیک نزدیک کنند. تلاش هیات اجرایی پارالمپیک این است که بیشترین پاداش‌ها را در نظر بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha