آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود/ صدور هشدار نارنجی برای شمال استان

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با نفوذ امواج جنوبی به منطقه دمای هوای آذربایجان‌غربی به طور میانگین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امواج که با خود افزایش دما به همراه دارند، از فردا وارد منطقه می شوند و اوج گرمای آن برای روز چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در مناطق جنوبی استان جوی پایدار حاکم است اما در مناطق شمالی با عبور امواج ناپایدار بارشی، افزایش ابر، بارش رگباران باران نقطه‌ای همراه با رعد و برق و وزش باد تا اواسط هفته جاری در این منطقه تداوم دارد و هشدار نارنجی در این خصوص صادر شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته بوکان با حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و تکاب با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوای مهاباد بین ۲۱ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha