مواجهه نتانیاهو با تظاهرات مخالفان رژیم صهیونیستی در واشنگتن

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز گزارش داد که فعالان مخالف جنگ رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت واشنگتن از تل آویو، چهارشنبه (۳ مرداد) و همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به آمریکا، تظاهراتی را در برابر ساختمان کنگره برگزار می کنند.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از پلیس واشنگتن نوشت که پیش بینی می شود "تعداد زیادی از تظاهرکنندگان" در این رخداد حضور یابند. پلیس پایتخت ضمن اعلام افزایش تدابیر امنیتی گفت که هیچ تهدید شناخته شده ای وجود ندارد.

نتانیاهو برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره به واشنگتن می رود و با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، نیز دیدار خواهد کرد.

ائتلافی از گروه‌های ضد جنگ از جمله گروه های "پاسخ"، "صورتی پوشان"، "مرکز جامعه فلسطینی – آمریکایی" و گروه های یهودی از جمله "ندای یهودی حامی صلح" در این اعتراضات شرکت کنند.

به گفته گروه "صورتی پوشان"، سازمان‌ دهندگان اعتراضات اتوبوس ‌هایی را برای مدافعان حقوق بشر ترتیب داده‌اند تا از ایالت‌ های دیگر به واشنگتن عزیمت کنند.

برخی نیز خواهان آن شده اند تا روز چهارشنبه اطراف ساختمان کنگره "خط قرمز مردمی" تشکیل شود و تظاهرکنندگان از دولت بایدن به دلیل ترسیم "خط قرمز" در حمایت از اسرائیل انتقاد کنند.

در همین حال، حدود ۲۳۰ کارمند ناشناس کنگره از ۱۲۲ دفتر اعضای این مجموعه قانونگذاری نامه ای را امضا کرده و از روسای خود خواستند که به سخنرانی نتانیاهو اعتراض و یا آن را تحریم کنند.

نتانیاهو امروز و پیش از سفر به آمریکا، قدردانی از حمایت های جو بایدن را از جمله اهداف این سفر اعلام‌ کرد.

وی در دیدار با خانواده ‌های اسیران دربند حماس گفت: برای ایجاد وحدت نظر بین دو حزب اصلی آمریکا در قبال اسرائیل تلاش خواهم کرد.

وی افزود: تشکر از "جو بایدن" به خاطر حمایتش از اسرائیل، یکی از اهداف سفر به واشنگتن است.

این نخستین سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خارج، از زمان آغاز جنگ غزه در اوایل پائیز گذشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha