۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85545478
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱.۵ میلیون بوته گل در همدان کاشته شد

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶
کد خبر: 85545478
۱.۵ میلیون بوته گل در همدان کاشته شد

همدان- ایرنا- معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار بوته گل فصلی در سطح بوستان‌ها، بلوارها و پارک‌های این شهر کاشته شد.

مجتبی توتونی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر گلکاری سطح شهر، کاشت گسترده گونه‌های درختی کم آب بر نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: کاشت گونه‌های کم‌آب‌بر طی سال‌های گذشته همواره در اولویت مدیریت شهری در راستای توسعه فضای سبز این شهر بوده است.

توتونی ادامه داد: اصلاح الگوی کشت و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از مشکلات اجتماعی ناشی از کم ‌آبی از مهم‌ترین اهداف حوزه فضای سبز شهرداری به شمار می‌رود و به همین دلیل نسبت به کاشت گونه‌هایی اقدام شده، که نیاز چندانی به آب ندارند.

وی بیان کرد: براین اساس نیز کاشت درختچه‌های زینتی همه ساله در دستور کار قرار گرفته و در کنار گل‌های فصلی نسبت به کاشت آن اقدام می‌کنیم.

توتونی خاطرنشان کرد: رزها، شمشادها، زرشک، ژونی پروس، پرطاوسی و یاس زرد جزو گیاهانی هستند که نیاز چندانی به آب نداشته و در توسعه فضای سبز همدان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون سازمان فضای سبز شهرداری همدان یادآور شد: همچنین طی سال‌های اخیر کاشت درخت‌های اقاقیا، افرا، زبان گنجشک، نارون و بید مجنون در دستور کار بود.

توتونی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در شهر همدان ۱۱. ۲ متر مربع است، افزود: ارتقا کیفی سیستم توسعه و ارتقا فضای سبز شهر همدان از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری است و گونه‌های کاشت ما براساس سیستم اکولوژی (بوم شناسی) انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha