برگزیدگان مسابقات قرآن کریم در کرمانشاه معرفی شدند

کرمانشاه - ایرنا - چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش شهرستانی روز دوشنبه با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دوره از نفرات برگزیده در بخش های حفظ کل زیر ۱۸ سال، حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ پنج جز، تحقیق زیر ۱۸ سال، تحقیق، ترتیل، دعاخوانی و اذان در ۲ بخش خواهران و برادران تجلیل و قدردانی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این مراسم با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم و تسلیت ایام محرم گفت: امسال با مصیبت سنگین شهادت رییس جمهور مواجه شدیم و لذا این دوره از مسابقات را با نام و یاد شهدای خدمت برگزار کردیم.

حجت الاسلام محمد صالحی با بیان اینکه هدف از برگزاری مسابقات قرآنی، ایجاد شور و نشاط و فضای رقابتی بین علاقه مندان و آحاد جامعه است، تصریح کرد: ایجاد فضای رقابتی در مباحث قرآنی باعث می شود افراد بیشتری در جامعه خصوصا از جوانان و نوجوانان به یادگیری قرآن روی بیاورند و لذا یکی از برنامه های اصلی اوقاف هم همین ایجاد شور و نشاط رقابتی است.

برگزیدگان مسابقات قرآن کریم در کرمانشاه معرفی شدند

وی با اشاره به اینکه این فضای رقابتی را باید در فضاهایی چون مدارس و مهدها ایجاد کنیم چراکه تمرکز بر قرآن یک سرمایه گذاری بلندمدت محسوب می شود افزود: ثمرات همنشینی با قرآن علاوه بر اثرات آن در استان و کشور، نمود بین المللی هم دارد تاجاییکه رییس جمهور شهید ما در سازمان ملل ندای قرآن سر داد و امروز هم جوانان غزه با پشتیبانی این کتاب مقدس در مقابل جبهه کفر ایستادگی کردند.

رییس هیات داوران چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم هم در ابتدای این مراسم با بیان اینکه استقبال از مسابقات این دوره نسبت به دوره گذشته افزایش ۵۰ درصدی را نشان می دهد، گفت: در این دوره از مسابقات ۳۵۰ نفر از خواهران و ۲۵۰ نفر از برادران مجموعا در چهار روز در بخش های مختلف با هم به رقابت پرداختند و به زودی هم مسابقات استانی برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha