ظرفیت خوابگاه های دانشجویی همدان به سه هزار و ۶۰۰ نفر رسید

همدان- ایرنا- مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ظرفیت خوابگاه های دانشجویی علوم پزشکی این استان به سه هزار و ۶۰۰ نفر در دولت سیزدهم رسید که از این تعداد ۵۰ واحد متاهلی است.

محمدرضا عطایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ماموریت های امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سه بخش تهیه خوابگاه برای اسکان دانشجویان، تغذیه و ارایه تسهیلات و وام های دانشجویی خلاصه می شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان دارای ۹ خوابگاه دولتی و یک خوابگاه خودگران برای مواقع اضطراری است تا دانشجو بدون خوابگاه نماند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: سه سال گذشته خوابگاه دخترانه ریحانه ۲ با ظرفیت ۶۰۰ نفر و خوابگاه شهد همدانی با ۳۵۰ نفر ظرفیت راه اندازی شد که ۲۵ درصد خوابگاه های دانشجویی در دولت سیزدهم دایر شده است.

وی گفت: همدان از نظر تعداد خوابگاه های دانشجویی رتبه اول کشور را دارد همچنین از نظر خوابگاه متاهلی میانگین کشور ۱.۶ دهم و در همدان ۹ دهم است که در این باره هم جایگاه نخست را داریم.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: ۲۰ واحد متاهلی در دولت سیزدهم به شمار خوابگاه های موجود اضافه شد و ۴۰ واحد دیگر در دست ساخت است که چند ماه آینده به سرانجام می رسد.

عطایی با بیان اینکه همدان از نظر رفاهی در بین ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور رتبه اول را کسب کرد گفت: روزانه چهارهزار و ۵۰۰ تا پنج هزار پرس غذا طبخ و در خوابگاه های دانشجویی توزیع می شود.

وی بیان کرد: ارائه وام و تسهیلات از دیگر ماموریت های حوزه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان است که در این ارتباط هم سال تحصیلی گذشته ۱۰۷ میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

هفت هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha