۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85545628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان جنوبی از استان‌های دارای کمترین نرخ بیکاری است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: نرخ بیکاری فصل بهار امسال در استان به ۶ درصد رسیده و خراسان جنوبی از استان‌های دارای پایین ترین نرخ بیکاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جعفری روز دوشنبه در نشست با هیات رئیسه اتاق تعاون خراسان حنوبی در محل این اتاق گفت: کمترین نرخ بیکاری در یک سال گذشته مربوط به خراسان جنوبی بوده و عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه صادرات تعاونی‌ها و تشکیل تعاونی‌های جدید در استان نیز مثبت است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم به سمت بخش خصوصی رفتیم و بر همین اساس جلساتی برای پیگیری خواسته‌های آنان و هم‌افزایی بیشتر برگزار شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: وفاق خوبی بین بخش دولتی و خصوصی استان برقرار شده که در جهت منافع مردم است.

وی با بیان اینکه اتاق تعاون مرکز وفاق و راهبری تعاونی‌هاست ادامه داد: تعاونی‌ها باید در کنار همدیگر در جهت رسیدن به اهداف متعالی به هم کمک کنند نه اینکه با هم رقیب باشند.

جعفری گفت: حضور فعالانه و مشارکت حداکثری اتاق تعاون استان در جلسات و نمایشگاه‌ها و پیگیری مسائل تعاونی‌ها بسیار چشمگیر است.

وی با تاکید بر اینکه جهش تولید تنها با حضور تعاونی‌ها رقم می‌خورد، تصریح کرد: اگر بر اساس اقتصاد خرد و میزان توانایی که مردم دارند، اجماع صورت گیرد، می‌توان کارهای بزرگی را در سطح استان انجام داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل ۵۹ تعاونی در استان طی سال گذشته گفت: امسال اتاق تعاون به عنوان یکی از اعضای ثابت جلسات معاونت اقتصادی استانداری حضور فعال دارد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از مجموع ۱۲ هزار و ۹۰۰ ریال تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سهم تعاونی‌های استان است افزود: تشکیل شورای تعاون استان اتفاقی بود که برای اولین‌ بار رقم خورد و به سمت کاربردی شدن آن حرکت خواهیم کرد.

جعفری بیان کرد: آمادگی داریم در تمامی حوزه‌های زیر مجموعه اتاق تعاون که نیاز به بازدید میدانی دارد، حضور داشته باشیم و برای برگزاری جلسات برای تعیین تکلیف سایت صنوف آلاینده بیرجند آمادگی لازم را داریم.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی هم گفت: یکی از وظایف ما آموزش به اعضا و مدیران تعاونی‌ها است که در همین راستا دوره‌های آموزشی متعددی در طول سال برگزار می‌شود.

غلامحسین حسینی با اشاره به تشکیل مرکز داوری اتاق تعاون در خراسان جنوبی افزود: کار مرکز داوری اتاق تعاون، حل و فصل اختلافات بین تعاونی‌هاست که اختلاف تعاونی‌ها با یکدیگر یا با افراد حقیقی را رسیدگی می‌کند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۳۰۰ پرونده در مرکز داوری اتاق تعاون استان مورد بررسی قرار گرفته که ۷۰ درصد این پرونده‌ها منجر به مصالحه شده است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت بیش از هزار و ۱۰۰ شرکت ‌تعاونی با ۳۲۰ هزار عضو در استان گفت: ۳۰ درصد سرمایه‌ در گردش خراسان جنوبی مربوط به بخش تعاون است.

وی خواستار اختصاص سهم ۲۵ درصد تعاونی‌ها از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه شد و افزود: عمده مشکل تعاونی‌های استان در زمینه سرمایه در گردش است.

حسینی اظهار کرد: واگذاری زمین به متقاضیان مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ساماندهی شده و در بیرجند ساخت به تعاونی مسکن ۰۴ واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته جشنواره زرشک با همکاری اتاق تعاون استان برگزار شد که دستاوردهای خوبی را به دنبال داشت افزود: با توجه به شعار امسال امیدواریم مجدد برگزاری این جشنواره در آبان‌ ماه به بخش تعاون واگذار شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی خواستار واگذاری غرفه‌های مرز ماهیرود به اتحادیه مرزنشینان، رفع تعهدات ارزشی تعاونی مرزنشینان استان، تعیین تکلیف وضعیت سایت صنوف آلاینده بیرجند همچنین کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری اقتصاد به بخش تعاون در جهت تحقق شعار سال شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز گفت: طی یک سال گذشته ۵۹ تعاونی جدید در استان تشکیل شده، هزار و ۶۵۰ فرصت شغلی در سامانه هوشمند بخش تعاون ثبت شده است.

غلامرضا اشرفی افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون تعاونی‌های خراسان جنوبی ۲۷ میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha