نرخ سرویس مدارس کرمان با رشد ۵۵ درصدی تصویب شد

کرمان- ایرنا- یکصدو شصت و چهارمین نشست علنی شورای شهر کرمان را امروز(دوشنبه) در حالی شاهد بودیم که موضوعات مهمی مانند تصویب نرخ کرایه سرویس مدارس با رشد حدود ۵۵ درصدی و ضرورت شفافیت آرای اعضای شورا در آن مطرح شد.

به گزارش ایرنا، مساله هزینه‌های دریافتی سرویس‌های مدارس از مردم همواره جزو مشکلاتی بود که در جلسات متعدد شورا برخی اعضا از آن ناراحتی داشتند و از نبود نظارت بر مصوبات مبنی بر قیمت تعیین شده هزینه‌های سرویس مدارس گلایه می‌کردند.

از یک سو قیمت اعلامی مورد گلایه برخی شهروندان واقع می شد و می گفتند زیاد است، از سویی رانندگان نیز معترضند و طی چندسال اخیر مشاهده شده نرخ مصوب شورا، در عمل، اجرا نمی شد و بیشتر دریافت می کردند؛ در این چنین شرایطی در این نشست شورا، اعضای شورا در یکی از دستورکارها موضوع نرخ کرایه پیشنهادی سرویس مدارس را در حالی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مطرح کردند که به گفته خودشان این نرخ عملی و واقعی‌تر از سال گذشته است.

درخواست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری در خصوص نرخ کرایه پیشنهادی سرویس مدارس در سال تحصیلی (۱۴۰۳-۱۴۰۴) از دستورکارهای آخر این نشست شورا بود، طبق این درخواست در سه بخش و چند بند نرخ کرایه این سرویس‌ها جهت تایید به شورا پیشنهاد شده بود و پس از چکش کاری‌های متعدد در کمیسیون‌های مربوطه شورا در نهایت به صحن علنی رسیده بود.

طبق این درخواست برای خودروهای سواری، ون و نیز مینی بوس به شرح زیر تعیین و تصویب شد:

  • مبلغ ورودی برای سواری: تا سه کیلومتر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، از سه تا ۶ کیلومتر هشت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، از ۶ تا ۹ کیلومتر ۱۰ میلیون ریال، از ۹ تا ۱۲ کیلومتر ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزارریال، از ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر ۱۴ میلیون ریال
  • مبلغ ورودی برای خودروهای ون: تا سه کیلومتر ۶ میلیون ریال، از سه تا ۶ کیلومتر هفت میلیون ریال، از ۶ تا ۹ کیلومتر هشت میلیون ریال، از ۹ تا ۱۲ کیلومتر ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، از ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر ۱۱ میلیون ریال.
  • برای مینی بوس نیز مبلغ ورودی تا سه کیلومتر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، از سه تا ۶ کیلومتر پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، از ۶ تا ۹ کیلومتر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، از ۹ تا ۱۲ کیلومتر ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و از ۹ تا ۱۲ کیلومتر هشت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شد.

در نهایت در صحن علنی شورا این موارد با با ۹ رای موافق و ۲ رای ممتنع به تصویب اعضا رسید.

یک عضو شورا در مصاحبه با ایرنا گفت که نرخ سرویس مدارس سال گذشته زیر ۴۵ درصد رشد داشت و امسال به علت آنکه مورد اجرای رانندگان قرار گیرد این رشد به حدود ۵۵ درصد رسید زیرا تورم بخش خودرو و لوازم یدکی در همین میزان رشد داشته است.

منصور ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان در همین زمینه گفت: در کمیسیون برای این موضوع وقت گذاشتیم و به طور دقیق این مهم با حضور نمایندگان شرکت‌ها، سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی بررسی شد.

وی افزود: در واقع این پیشنهاد فرقی که با سال‌های گذشته می‌کرد این بود که سال های گذشته آن چیزی که شورا مصوب می‌کرد با آن چیزی که در عمل اتفاق می‌افتاد تفاوت داشت و امسال بحث کرایه‌ها به نوعی واقعی و مقرر شد از طرف دیگر سازمان حمل و نقل بار و مسافر هم ابزارهای نظارتی را فعال کند و اگر کسی بیشتر از قیمتی که شورا تصویب می‌کند، دریافت کرد جرایم سنگینی برای او در نظر گرفته شود؛ به نوعی مدیران شرکت‌ها هم می‌گفتند در این موضوع نظارت کافی را خواهند داشت.

ایرانمنش تاکید کرد: امسال کار با انضباط بیشتر در بحث کرایه‌های سرویس مدارس انجام گرفت و از شرایط سال گذشته فاصله گرفتیم؛ اگر شهرداری روی بحث نظارت دقیق باشد فکر می‌کنم خیلی شرایط بهتر از سال قبل خواهد بود.

محمد امینی زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان هم گفت: انتظار می‌رود بر روی این مصوبه نظارت جدی از سوی شهرداری انجام شود.

تابلوهای غیرمجاز از سطح شهر جمع شود

نرخ سرویس مدارس کرمان با رشد ۵۵ درصدی تصویب شد

اما عشرت کردستانی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان صحبت‌های خود را با موضوع تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز در سطح شهر کرمان آغاز کرد و گفت: تعداد این تابلوها در سطح شهر خیلی زیاد و این درحالیست که ما به یک مغازه دار، صنف یا شهروند برای ابعاد و اندازه یک تابلو بسیار سختگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تابلوهای غیرمجاز به طور مثال در خیابان‌های اقبال و بهمنیار شهر کرمان وجود دارد به گونه‌ای که در تابلوهای در خیابان بهمنیاز هنوز تبلیغ انتخاباتی برخی نامزدهای ریاست جمهوری نصب است.

کردستانی با اشاره به یک تخلف گفت: صاحب یک کارگاه سنگ‌فروشی واقع در جاده تهران(خیابان صدوقی) قبل از قائم آباد، پیاده راه را به کارگاه اضافه کرده است و بر روی بلوار هم سکو گذاشته؛ در ابعاد زیادی سنگ ها را چیده و چند سال است که این موضوع را به صورت جدی پیگیر هستیم ولی متاسفانه هنوز نتیجه ای برای رفع این سد معبر نگرفته‌ایم.

ضرورت تسریع در مراحل اخذ پروانه واحدهای نهضت ملی مسکن

نرخ سرویس مدارس کرمان با رشد ۵۵ درصدی تصویب شد

یکی دیگر از موضوعات این نشست ضرورت همکاری شهرداری و اداره راه و شهرسازی برای حل و فصل قدرالسهم‌های مجتمع‌های نهضت ملی مسکن بود تا این ساختمان‌ها بتوانند زودتر پروانه بگیرند و گرهی از کار مردم باز شود.

سید محمدصادق تقوی رییس کمیسیون هوشمندسازی و شفافیت شورای اسلامی شهر کرمان در همین زمینه گفت: در مورد نهضت ملی مسکن در کرمان، مجموعه پیمانکارانی که در پلاک ۱۰۸ هکتاری شهرک شهید همت فعالیت دارند به اخذ پروانه نیاز دارند و از طرفی لازم است قدرالسهم شهرداری از این پروژه توسط مسکن و شهرسازی پرداخت شود تا دوستان شهرداری هم بتوانند سریع تر مراحل صدور پروانه را دنبال کنند.

نرخ سرویس مدارس کرمان با رشد ۵۵ درصدی تصویب شد

اقدام شهرداری در ایجاد کیف پول الکترونیک شهروندی هم از موضوعات این نشست شورا بود که تقوی در همین زمینه گفت: هفته گذشته با همت و پیگیری شهرداری اتفاق خوبی در حوزه کیف پول الکترونیک شهروندی رقم خورد که باید قدردانی شود.

اقدامات شهرداری در ماه محرم

نرخ سرویس مدارس کرمان با رشد ۵۵ درصدی تصویب شد

تلاش‌های شهرداری در فضاسازی شهر برای ماه محرم هم از موضوعاتی بود که محمد بابایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به ایام سوگواری امام حسین (ع) اتفاقات خوبی در شهر رخ داد که آن را به فال نیک می‌گیریم و در بحث فضاسازی شهری زیباسازی ساختاری و محتوای به خوبی دیده می‌شد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان هم که در این نشست به جای شهردار حضور داشت، ادامه داد: قبل از شروع ماه محرم طبق دستور شهردار شهر برای این ماه آماده شد و همکاران در مناطق پنجگانه به صورت شایسته‌ شهر را سیاه پوش کردند که مورد تایید اکثر کرمانی‌ها بود.

محمود ایرانمنش بیان کرد: در این ماه هر جا عزای امام حسین(ع) بود همکاران تنظیف و خدماتی زحمات بسیاری کشیدند.

وی تاکید کرد: بحث ایمنی نیز توسط همکاران آتش نشانی دنبال شد و همه در شهرداری پای کار مراسم این ماه عزیز بودند.

ضرورت شفافیت آرا

در جریان تصویب یکی از دستورکارهای این نشست شورا فتح الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای کرمان از اعضای شورا خواست که مشخص شود چه کسانی رای ممتنع به دستور کارها می دهند و گفت: شما که ادعا دارید شفافیت می خواهید، مردم باید بدانند نمایندگانشان در شورا کدام نفر مخالف است و کدام موافق است؛ درخواست دارم این شعار شفافیت که شورا داده را اجرا کنید.

سایر مصوبات صحن علنی شورا

درخواست شهرداری کرمان مبنی بر اینک قدرالسهم شرکت‌های تعاونی که به این مجموعه برای تفکیک ملک مراجعه می‌کنند به صورت نقدی پرداخت شود یکی دیگر از دستورکارهای این نشست بود که در صحن علنی رای نیاورد.

همچنین درخواست شهرداری کرمان در خصوص شهربازی سرپوشیده واقع در پارک مادر مبنی تحویل گرفتن این مجموعه از سرمایه‌گذار و تهاتر مدت باقیمانده قرارداد با زمین نیز از دیگر دستورکارهای این نشست شورا بود که با هشت رای موافق به تصویب اعضای شورا رسید.

یکی دیگر از دستورکارهای نشست در خصوص پل‌های عابر پیاده در سطح شهر بود. طبق پیشنهاد شهرداری قرار شد پل عابر پیاده در خیابان جمهوری مقابل خیابان شهید لاری در قالب قرارداد بهسازی به مدت ۱۲ سال در عوض ساخت و ساز چند پل دیگر واگذار کنند تا سرمایه گذار از انتفاع تبلیغات این پل استفاده کند و ما به ازای آن در چند نقطه دیگر این کلانشهر پل های عابر پیاده بسازد که در این نشست شورا با ۶ رای موافق به تصویب اعضای شورا رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha