۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85545684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۰۶ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد

زنجان - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان گفت:با اجرای طرح ویژه نظارتی این سازمان، بیش از ۱۰۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز و چرخ کرده معدوم و بیش از ۳۰۰ کیلو از موارد مشکوک توقیف، نمونه برداری و جهت ارزیابی کیفی به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان زنجان ارسال شد.

محمد سعید بهرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ضربتی به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و تضمین سلامت گردشگران و مسافران در تعطیلات تابستانی و با تشکیل اکیپ های نظارتی مشترک اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این طرح، بازدید مشترکی از مجتمع های خدمات رفاهی، رستوران ها و سفره خانه های بین راهی توسط اداره کل دامپزشکی، مرکز بهداشت، اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اداره کل راهداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری زنجان انجام شد.

بهرامی افزود: در این بازدیدهای مشترک قاضی ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی از تعزیرات حکومتی، مدیرکل دامپزشکی استان و کارشناسانی از دامپزشکی و بهداشت محیط حضور داشتند.

این مسوول با اشاره به ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی مواد غذایی با منشا دامی و تاثیر آن بر بهداشت عمومی و سلامت مصرف کنندگان، افزود: اگر حمایت های دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی از اقدامات نظارتی دامپزشکی نباشد توفیقی در برخورد با تخلفات بهداشت و سلامت مواد غذایی نخواهیم داشت.

وی گفت: این بازدیدهای مشترک کارشناسان در مناسبت های خاص مانند ایام نوروز، تابستان و محرم انجام می شود که تداوم این نظارت ها و همکاری ها در طول سال می تواند در کاهش تخلفات بهداشتی مؤثر واقع شود.

بهرامی اضافه کرد: تلاش این اداره کل، تأمین امنیت غذایی و به دنبال آن تأمین سلامت عمومی جامعه است و در این راستا از هیچ تخلفی در حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه چشم پوشی نخواهیم کرد.

این مسوول ادامه داد: در طول این طرح ضربتی، بازدیدهای مستمری از رستوران ها، کبابی ها، کله پزی ها، مراکز عرضه مواد خام دامی مانند قصابی ها و مرغ فروشی ها و همچنین مراکز عرضه غذای آماده در داخل شهرها و مراکز خداماتی بین راهی در جاده های استان زنجان انجام شد.

به گفته رییس اداره دامپزشکی شهرستان زنجان، گزارش های مردمی دریافتی در خصوص موارد مشکوک عرضه فرآورده های خام دامی در اسرع وقت رسیدگی می شود و تک تک شهروندان به عنوان ناظران و همیاران دامپزشکی می توانند گزارش های خود را به اداره دامپزشکی اعلام کنند.

بهرامی، آموزش را اساس هر کاری عنوان و ابراز امیدواری کرد: با آموزش های لازم به اصناف مرتبط با بهداشت و سلامت مواد غذایی دامی شاهد کاهش جرائم و تخلفات بهداشتی در این حوزه باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha