سنگاپور یک‌هزار و سیصد تن مواد غذایی به غزه فرستاد

تهران- ایرنا- سنگاپور با هدف کاهش بحران گرسنگی در فلسطین یک هزار تن برنج و ۳۰۰ تن ماهی ساردین به غزه فرستاد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری آسیا وان، وزارت امور خارجه سنگاپور روز یکشنبه گفت: این چهارمین بخش هوایی سنگاپور به منطقه غزه خواهد بود.

این تدارکات از سنگاپور به قبرس و سپس غزه ارسال خواهد شد.

از زمان شروع درگیری در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، سنگاپور بیش از ۱۷ میلیون دلار کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای حمایت از کمک های بشردوستانه در غزه کمک کرده است. آخرین بخش از این کمک‌ها متشکل از ۲۰ تن غذا و تدارکات حیاتی، ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند ۱۴۰۲) تحویل داده شد.

ویوین بالاکریشنان وزیر امور خارجه سنگاپور در مراسم تحویل مواد غذایی خاطرنشان کرد: درگیری در غزه وارد نهمین ماه خود شده است.

وی گفت: سنگاپوری‌ها به دلیل وضعیت وخیم انسانی در غزه به شدت مضطرب و اندوهگین هستند. رنجی که همه ما از آن آگاه هستیم و دیده ایم، عمیقاً قلب را آزار می دهد. این ارسال کمک نشان دهنده تعهد مستمر و ثابت سنگاپور برای کاهش درد و رنج غزه است.

وزیر امور خارجه سنگاپور افزود: در آینده نزدیک، ما امیدواریم که بتوان به یک توافق آتش‌بس دوستانه در غزه دست یافت اما در بلندمدت باید راه‌حلی جامع، عادلانه و بادوام برای مناقشه فلسطین و اسرائیل یافت.

بالاکریشنان از موضع دیرینه سنگاپور در مورد این مناقشه که روشن و منسجم بوده است سخن گفت و افزود: بر اساس قوانین بین المللی شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری غیرقانونی است. این شهرک‌سازی‌ها، در واقع، دستیابی به راه‌حل دو کشوری را بسیار سخت‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که ما به طور مداوم به حمایت از قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل که شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را رد می‌کند، رأی داده‌ایم. ما همچنین به همه قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل که از اسرائیل می‌خواهند همه اقدامات یکجانبه برای تغییر وضعیت بیت‌المقدس را لغو کند، رأی مثبت داده‌ایم. سنگاپور همچنین نظر مشورتی دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) در مورد شهرک‌سازی‌های اسرائیل را به دقت مطالعه می کند.

بالاکریشنان از هر دو طرف خواست اراده سیاسی خود را برای از سرگیری مذاکرات با هدف پیشرفت به سوی راه حل دو کشوری که با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد مطابقت دارد، بازیابند.

وی با بیان این که «سنگاپور همچنان متعهد به حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین است»، گفت: ما به یافتن راه های عملی ادامه خواهیم داد تا سنگاپور بتواند به کمک دوستان فلسطینی خود در این سخت‌ترین زمان ادامه دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha