نماینده ولی فقیه در سمنان: معلولیت مانعی برای افتخارآفرینی نیست

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: معلولیت مانع رشد، موفقیت و سربلندی نیست و مربیان نقش مهمی در این میان دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با مدیرکل و کارکنان بهزیستی سمنان در دفتر امام جمعه سمنان، وجود معلولان ذهنی در جامعه را تلنگری به سایر افراد برای شکرگزاری نعمت بی‌بدیل سلامتی عنوان کرد و گفت: آحاد مردم و شهروندان باید تکریم معلولان و توانخواهان را مدنظر قرار دهند.

وی تاکید کرد که برنامه‌ریزی برای انتقال معارف دینی و اسلامی به افرادی که دارای معلولیت‌های جسمی و حرکتی هستند، می‌تواند انگیزه آنان را برای پویایی و فعالیت مضاعف کند.

وی اظهار کرد: معلولان و توانخواهان فقط دارای نقص ظاهری هستند در حالی‌که بسیاری از افراد از نقص‌های روحی، روانی و ایمانی رنج می‌برند.

امام جمعه سمنان با یادآوری تحصیلات عالی و افتخارآفرینیِ بسیاری از معلولان و توانخواهان، گفت: معلولیت مانع رشد، موفقیت و سربلندی نیست و باید این موضوع در جامعه با برنامه‌های فرهنگی نهادینه شود.

وی با تاکید بر تلاش برای شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های خاص معلولان، افزود: نقش مشاوران و مربیان در رشد و شکوفایی معلولان و توانخواهان مهم و حیاتی است.

نماینده ولی فقیه در سمنان: معلولیت مانعی برای افتخارآفرینی نیست

وی با بیان اینکه رفع مشکلات معلولان ذهنی و حرکتی یکی از وجوه محرومیت‌زدایی در کشور است، اظهار کرد: دسترسی خانواده‌های نیازمندِ خدمات مددکاری به اداره‌کل بهزیستی تسهیل شود زیرا برخی افراد شاید از خدمات این نهاد بطور کامل اطلاع نداشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: برخی افراد نیازمند نیز به دلیل مناعت طبع و بزرگ‌منشی از مراجعه به بهزیستی خودداری می‌کنند که لازم است در زمینه شناسایی این افراد و خدمت‌رسانی به آنان نیز برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه سمنان بر ضرورت ارائه خدمات گوناگون بویژه تسهیلات بانکی ارزان به مددجویان زیر پوشش بهزیستی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۹ هزار و ۲۹۸ نفر تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی سمنان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha