۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۳۲
کد خبر: 85546039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق روسیه و چین برای افزایش مبادلات تجاری

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۳۲
کد خبر: 85546039
توافق روسیه و چین برای افزایش مبادلات تجاری

تهران- ایرنا- دنیس مانتوروف معاون اول نخست‌ وزیر روسیه در اظهاراتی با بیان اینکه همه شرایط در روسیه و چین برای رشد بیشتر تجارت و مشارکت اقتصادی ایجاد شده است، از توافق مسکو و پکن برای افزایش مبادلات تجاری خبر داد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، معاون اول نخست‌ وزیر روسیه در جریان نشست کمیسیون بین دولتی روسیه و چین در زمینه همکاری‌های اقتصادی، گفت: مسکو و پکن برای به روز رسانی لیست پروژه‌های مهم موافقت کردند.

مانتوروف با بیان اینکه مسکو در مورد اجرای بیش از ۶۰ طرح تجاری و اقتصادی با پکن به توافق رسیده است، اظهار کرد: مجموع سرمایه‌گذاری‌های اعلام شده برای اجرای این طرح‌های تجاری و اقتصادی بیش از ۱۳۸ میلیارد دلار است.

معاون اول نخست‌ وزیر روسیه در ادامه با بیان اینکه مبادلات تجاری میان روسیه و چین تا پایان سال گذشته با ۲۵ درصد افزایش در مجموع به ۲۲۸ میلیارد دلار رسید، تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد پرداخت‌های متقابل بین مسکو و پکن با ارزهای ملی انجام شده است.

مانتوروف در ادامه با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در سال جاری میلادی هم مانند سال قبل، گردش مالی تجاری میان مسکو و پکن به روند صعودی خود ادامه دهد، خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای ما، مبادلات تجاری میان روسیه و چین دارای این ظرفیت است که تا سال ۲۰۳۰ تا مرز ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha