پنجم مرداد باید به عنوان روز مقاومت و ایثار مردم اراک در تقویم کشور ثبت شود

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: پنجم مرداد باید به عنوان روز مقاومت و ایثار مردم اراک در تقویم کشور ثبت شود.

به گزارش ایرنا، سردار مرتضی عمومهدی روز سه‌شنبه در نشست خبری پنج پنج، روز حماسه، ایثار و مقاومت شهر اراک، افزود: هر ملتی که بخواهد پیشرفت کند باید برای خود ۲ اعتبار داشته باشد، اول به گذشته خود افتخار کند و دوم برای آینده چشم‌انداز داشته باشد.

وی بیان کرد: دوران‌ هشت سال دفاع مقدس یکی از دوران‌های طلایی، افتخارآفرین و سند هویتی برای کشور است که هرآنچه در خصوص آن بیان شود، کم است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: این افتخار بزرگ باید بیش از پیش به دنیا وجوانان کشور معرفی بشود و بدانند که جمهوری اسلامی ایران چگونه با دست خالی و پس از دوران کوتاهی از انقلاب اسلامی، توانست مقابل کشورهای تا بن دندان مسلح فداکاری و ایثار کند تا این کشور به بهترین‌شکل حفظ شود.

سردار عمو مهدی اظهار کرد: مردم اراک و استان مرکزی هم افتخارات زیادی در طول انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس دارند که یکی از مهمترین آنها در روز پنجم مرداد سال‌های مختلف است.

وی گفت: اگر یک دهم اتفاقات رخ داده در روزهای پنجم مرداد اراک در کشورهای دیگر و حتی در استان مرکزی رخ داده بود به عنوان یک پرچم و نماد معرفی می‌شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: پنجم مرداد سند هویتی برای استان مرکزی و مردم اراک است که قابل بسط و مطرح کردن زیاد است.

سردار عمو مهدی عنوان کرد: باید تلاش شود تا جوانان را به این سند هویتی ارتباط گسترده داد.

وی یادآور شد: چهارم خردادماه به عنوان روز مقاومت، پایداری و روز دزفول در تقویم ملی کشور به ثبت رسیده و باید تلاش شود تا روز پنجم مرداد هم به عنوانی زیبا و به نام مردم اراک ثبت شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: دشمن در دوران هشت سال دفاع مقدس بارها شهر اراک و کارخانه‌های این شهر را بمباران کرد اما کارگران این واحدها بلافاصله پس از قطع بمباران در محیط‌های کاری خود حاضر می‌شدند و اجازه ندادند چرخ و موتور صنعت در این شهر متوقف شود.

سردار عمو مهدی بیان کرد: نیاز است تمرکز ویژه برای روز پنجم مرداد در اراک صورت گیرد، اتفاقات خوبی تاکنون رقم خورده اما کافی نیست.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا پیامی از معظم له برای روز پنجم مرداد اراک گرفته شود و همچنین دیداری با این ایشان برای مردم اراک در این روز فراهم شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: روز پنجم مرداد برای شهر اراک در طول هشت سال دوران دفاع مقدس از اهمیت ویژه برخوردار است.

سردار غلامرضا کریمی افزود: ۲۰۷ شهید بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته تاکنون در این روز و در عملیات‌های مختلف شناسایی شده و ممکن است در بررسی‌های بیشتر تعداد شهدای این روز افزایش یابد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک هم در این نشست گفت: روز پنجم مرداد و گرامیداشت شهدای این روز در اراک، خاص سپاه و بسیج نیست و مردم این شهر در برگزاری آن باید نقش موثری داشته باشند.

سرهنگ محمد مهجوری افزود: هنوز بسیاری از مردم استان مرکزی و شهر اراک در خصوص این روز بزرگ اطلاعات لازم را ندارند که نیاز است خبرنگاران در این راستا تلاش مضاعفی به کار گیرند.

وی بیان کرد: ۸۰ نفر از رزمندگان اراکی در روز پنجم مرداد ۱۳۶۱ و در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت رسیدند که پیکر مطهر ۶۷ تن از این عزیزان تا ۱۲ سال در خاک عراق بود و پیکر مطهر پنج شهید از جمله حمید جهان‌پناه نیز هنوز برنگشته است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک ادامه داد: پنج کارخانه اراک هم در روز پنجم مرداد سال ۶۵ بمباران شد و در این سال نیز ۸۷ شهید اراکی تقدیم اسلام و انقلاب شد.

سرهنگ مهجوری اظهار کرد: در عملیات‌های دیگر دوران هشت سال دفاع مقدس در روز پنجم مرداد شهدای دیگری از اراک تقدیم شده که باعث شده این روز ویژه شود.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha