فعالیت دریایی سه فروند شناور خدماتی در بندر شهید رجایی از سرگرفته شد

بندرعباس - ایرنا - معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲ یدک‌کش‌ و یک شناور ناجی پس از پایان تعمیرات اساسی و زیرآبی و بازدیدهای دوره‌ای در سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی به آب‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی بروغنی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر اظهارکرد: در راستای تلاش برای حفظ توان عملیاتی بنادر کشور و ارایه خدمات به موقع، یدک‌کش‌های پرقدرت رشید ۲ و هدایت یک بعد از تعمیرات اساسی زیرآبی و انجام بازرسی‌های موسسه رده‌بندی به‌آب‌اندازی شد تا بعد از انجام سایر تعمیرات روآبی و آزمایشات مختلف آماده و وارد چرخه عملیاتی شوند.

«داکینگ و آنداکینگ به عملیات به آب اندازی و از آب گیری گفته می‌شود.»

«سرسره تعمیراتی در بندر شهید رجایی با ظرفیت بالاکشیدن شناورهایی تا تناژ یک‌هزار و ۵۰۰ تن در سال ۱۳۶۷ در مجاورت موج شکن شرقی این بندر احداث شده است.»

فعالیت دریایی سه فروند شناور خدماتی در بندر شهید رجایی از سرگرفته شد

وی ادامه داد: همزمان فعالیت شناور جست و جو و نجات ناجی ۱۲ که به علت ورود طناب به داخل سیستم رانش دچار سانحه شده بود، بعد از داکینگ و رفع نقص و تعویض بخش‌های آسیب دیده از سرگرفته شد.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مهم‌ترین ویژگی این تعمیرات به استفاده از توان سازندگان داخلی در ساخت و تراش بوش‌های شافت و پروانه یدک کش رشید ۲ اشاره کرد.

بروغنی اضافه کرد: بیشترین تعمیرات این ۲ فروند یدک کش شامل داکینگ خزه تراشی شست وشوی بدنه زیرآبی و روآبی گریت بلاست و زنگ زدایی ضخامت سنجی بدنه طبق آیین نامه موسسه رده‌بندی رنگ‌آمیزی بازدید شافت و پروانه و سیستم رانش بازدید و لایروبی مخازن باز کردن و اندازه‌گیری سیستم مهار شامل لنگر و زنجیر لنگر و تعمیرات سیستم لوله‌کشی است.

بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس با اتصال به آب‌های بین‌المللی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان به دروازه طلایی ورود به جهان معروف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha