انجام ۴۵ ماموریت اورژانس هوایی در هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - مدیر حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان گفت: اورژانس هوایی هرمزگان از زمان راه‌اندازی (۲۹ اسفندماه سال گذشته) تاکنون، ۴۵ ماموریت برای انتقال سریع بیماران و نجات جان آن‌ها انجام داده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر حسین قاسمی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: در راستای خدمت رسانی و کمک رسانی سریع به مردم، نخستین ماموریت اورژانس هوایی استان هرمزگان ۲۹ اسفندماه پارسال با اعزام دختر ۱۵ ساله به بیمارستان شیراز انجام شد.

وی بیان کرد: چهل و پنجمین ماموریت بالگرد اورژانس هوایی نیز در تاریخ ۳۱ تیرماه امسال با انتقال پسر بچه پنج ساله براثر شکستگی فمور با بالگرد از جزیره هرمز به بندرعباس بود که با توجه به وخامت حال بیمار و نیاز به مراقبت‌های تخصصی لازم، توسط بالگرد هوایی به بیمارستان شهید محمدی در بندرعباس منتقل شد.

مدیریت حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان با اذعان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده توسط تیم مدیریت حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی استان، یک بالگرد اورژانس هوایی به جزیره هرمز اعزام و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی تیم پزشکی اورژانس هوایی برای بیمار، در کمترین زمان به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل و تحت مراقبت های تخصصی قرار گرفت، اظهار کرد: این امر نشان دهنده تعهد و آمادگی کامل سیستم اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان برای ارائه خدمات به مردم در هر نقطه از استان است.

قاسمی در پایان از خدمات و تلاش‌های بی‌وقفه واحد تریاژ، واحد E.O.S و واحد اورژانس هوایی هرمزگان در انجام این عملیات نقش اساسی داشتند، قدردانی کرد.

هواپیمایی بال ثابت اورژانس، از نوع تربو کوماندر بوده و این دومین پایگاه هوایی بال ثابت در سطح کشور است که در جنوب ایران راه‌اندازی شده و محدوده عملیاتی آن علاوه بر استان هرمزگان، استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha