۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85546478
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار قزوین: تعریف دقیق "مصادیق فساد" بسیار مهم است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین داشتن تعریفی دقیق از مصادیق فساد را بسیار مهم دانست و گفت: بسیاری از تعابیر عمومی فساد تلقی می شود در حالی که از نظر قانون فسادی صورت نگرفته است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان قزوین که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، افزود: در اقتصاد یک مفهومی به نام دست نامریی وجود دارد، در حوزه فساد نیز باید از حالت انتزاعی خارج شد و با تعریف واضح و روشنی از فساد، به سمت جلو پیش برویم.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز در حوزه رشوه، بین دهنده و گیرنده آن فقط معارض قانون است، وگرنه هر دو طرف رضایت دارند، اینکه چه مواقعی باید با آن مقابله کرد مساله بسیار مهمی است.

استاندار قزوین با بیان اینکه امیدوارم همه قضات و مدیران حاضر در این نشست توفیق خدمت به مردم را داشته باشند، تصریح کرد: تلاش و خدمات سازمان بازرسی این روزها و همچنین در گذشته موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کرده است.

به گفته اعلایی، امروز در مقطعی هستیم که دولت و مجلس همزمان کار خود را آغاز کرده اند و این وضعیت منحصر به فردی را در تاریخ جمهوری اسلامی رقم زده است.

وی ادامه داد: در حوزه جاده ای و تصادفات، رفع نقاط حادثه خیز مساله بسیار ضروری است و امیدواریم در همین آغاز کار دولت و مجلس شاهد رفع نقاط حادثه خیز فساد اداری باشیم.

اعلایی در ادامه، موضوع شئون مدیریت را امری بسیار مهم دانست و گفت: بایستی از کاهش جوهره این مساله جلوگیری کرد و برای آن تقدس قائل شویم، درصد مدیرانی که منشا ناکارآمدی و آلودگی هستند، بسیار ناچیزند و متاسفانه در سخنرانی‌ها آن قدر از این موضوع بد صحبت کرده ایم که در اذهان عمومی جایگاه مدیریت را متزلزل کرده ایم.

استاندار قزوین با بیان اینکه نبایستی به طور مداوم از راه اندازی گشت ارشاد مدیران و برکناری ها سخن بگوییم چرا که القای مناسبی در اذهان عمومی به جا نمی گذاریم، افزود: این در حالی است که رقابت ناسالم در دستگاه‌های اجرایی را باید مرتفع ساخت، به عنوان مثال دستگاه‌های داریم که در ۲۰ سال گذشته هیچ امکانات رفاهی به کارکنان خود نداده اند، با شکل گیری ناسالم بین ادارات در واقع انگیزه خدمت را در بین پرسنل کاهش می دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha