دایره‌المعارف سرواژه‌های وزارت علوم تدوین می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: دایره‌المعارف سرواژه‌های وزارت علوم را به شکل شناسنامه‌ای تدوین می‌کنیم تا از اقدامات دولت سیزدهم در آموزش عالی باخبر شویم.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، علی‌باقر طاهری‌نیا در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور گفت: دایره المعارف سرواژه‌های وزارت علوم را به شکل شناسنامه‌ای تدوین می‌کنم، مثلا سامانه نان از چه گرفته شده است؟ متولی آن چه کسی است یا هدف آن کدام است؟ به روسای دانشگاه‌ها فرم را ارسال می‌کنیم و تا با مطالعه آن ما را در این زمینه یاری دهند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه‌ها را در بحث جذب هیات علمی عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه کارهای زیادی در این راستا انجام شد، اما اگر با دقت نظر صورت می‌گرفت، می‌توانست برای آینده دانشگاه هم مفید باشد.

علیرضا رهایی افزود: سرعت در روند تصمیم‌گیری‌ها باعث می‌شود تا جذب هیات علمی تعیین تکلیف شود؛ چرا که تحقق آن، سرمایه‌ای برای دانشگاه‌ها خواهد بود، پس به منظور بهبود بدنه هیات علمی‌ها درخواست رسیدگی هر چه سریع‌تر به این مساله را داریم.

اجلاس رؤسای دانشگاه های کشور با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه های سراسر کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد. همزمان با این اجلاس دومین دوره اعطای نشان سرو برگزار شد و این نشان به ۱۵ نفر از رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری کشور اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha