۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85546518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نهاد بین المللی: کودکان افغان قربانیان اصلی مین‌های عمل نکرده هستند

تهران- ایرنا- دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه در افغانستان (اوچا) اعلام کرد: کودکان بیشترین قربانیان مین‌ها و مواد انفجاری دست‌ساز عمل نکرده، هستند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری طلوع نیوز، اوچا اعلام کرد: ماهانه بر اثر انفجار مین‌ها و خمپاره‌های عمل‌ نکرده جان ۱۱۰ تن از مردم افغانستان که بیشتر آنان را کودکان تشکیل می دهند، گرفته می شود.

بر اساس این گزارش، از دی ۱۴۰۱ تا فرودین ۱۴۰۴، بر اثر انفجار همین مین‌ها و مواد انفجاری دست‌ساز، یکهزار و ۴۰۱ تن در افغانستان جان خود را از دست دادند که ۸۶ درصد آنان کودکان بودند.

این نهاد بین‌المللی افزود: از اواخر دهه ۶۰ شمسی تاکنون، ۴۵ هزار نفر از مردم افغانستان قربانی مین‌ها و بقایای خمپاره‌های عمل‌ نکرده شده‌اند.

دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه در افغانستان با اعلام اینکه دفتر مین‌روبی سازمان ملل متحد در افغانستان برای پیشبرد فعالیت‌هایش در سال جاری با کمبود بودجه مواجه است، افزود: اگر بودجه این نهاد تامین نشود، جان بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن از مردم افغانستان به خطر می‌افتد.

بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع از خاک افغانستان که بیشتر آن در نزدیکی نهادهای آموزشی و منابع آبی این کشور قرار دارد، آلوده به مین‌ها و مواد منفجره دست‌ساز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha