۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85546567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه سرگردانی مسافران در آمریکا/ احضار رئیس شرکت فناوری به کنگره

تهران-ایرنا- در حالی که لغو پروازها در فرودگاه های آمریکا به دنبال اختلال جهانی فناوری برای چهارمین روز متوالی به سرگردانی  مسافران منجر شده است، کمیته کنگره آمریکا مدیر عامل شرکت «کراود استرایک» را به دلیل نقش وی در قطعی جهانی فناوری فراخواند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سی ان ان نوشت: در حالی که شرکت های هواپیمایی به ویژه شرکت بزرگ هواپیمایی دلتا ایرز در حال بازیابی سامانه های خود است، صدها پرواز در روز دوشنبه به دنبال قطع جهانی ارتباطات فناوری لغو شدند و این قطعی علاوه بر لغو و تاخیر در پروازها، مسافران را در سراسر این کشور سرگردان کرد.

شرکت دلتا با فشارهای فزاینده ای برای بازگرداندن مسافران مواجه است و پیت بوتیجیج وزیر حمل و نقل آمریکا سرعت از سرگیری سامانه های شرکت دلتا را ناامیدکننده خوانده و مدیرعامل این شرکت از مسافران عذرخواهی کرده است.

براساس آمار تارنمای «فلایت اور» که رهگیری پروازها را برعهده دارد، روز دوشنبه بیش از ۱۰۰۰ پرواز به داخل و خارج از آمریکا لغو و بیش از ۹ هزار پرواز با تاخیر مواجه شد.

مسافران شرکت دلتا از روز جمعه تاکنون با بیش از ۴۴ هزار لغو پرواز مواجه شده اند که از جمله بیش از ۹۵۰ پرواز تا عصر دوشنبه است که بیشترین تعداد پرواز در بین خطوط هوایی است.

بزرگترین قطعی فناوری اطلاعات در تاریخ پیدایش آن که به دلیل نقص در بروز رسانی نرم افزاری دستگاه های مایکروسافت در ساعت پایانی روز پنجشنبه و اوایل روز جمعه بروز کرد بر روی ۸.۵ میلیون دستگاه ویندوز در جهان تاثیر گذاشته و باعث اختلال در عملیات فرودگاه ها، قطع خدمات اضطراری و مشکلاتی در مراکز مراقبت های بهداشتی شد.

به گفته اد باستیان مدیر عامل شرکت دلتا، اختلال فناوری در شلوغ ترین ایام مسافرت در تابستان رخ داد که ۹۰ درصد از خطوط هواپیمایی رزرو شده بودند.

شرکت کراود استرایک که اختلالات ناشی از نقص فنی در نرم افزار این شرکت، منجر به این قطعی گسترده شد گفته است که این قطعی به دلیل حادثه امنیتی یا حمله سایبری نبوده است.

کنگره مدیرعامل شرکت کراود استرایک را فراخواند

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا از مدیر عامل شرکت کراود استرایک دعوت کرده برای شرکت در جلسه استماع کنگره حاضر شود و درباره این قطعی پاسخ دهد.

به نوشته این رسانه آمریکایی در یکی از نخستین تلاش های کنگره برای پاسخگو دانستن این شرکت امنیت سایبری، دعوت از جورج کورتز به دلیل نقش وی در قطعی فناوری اطلاعات بوده که اقتصاد جهانی را در معرض آسیب قرار داد.

مارک گرین رئیس جمهوریخواه کمیته امنیت داخلی مجلس و آندرو کاربارینو نماینده جمهوریخواه از ایالت نیویورک با ارسال نامه ای به مدیر عامل شرکت کراود استرایک نوشتند: مردم آمریکا مستحق آن هستند تا درباره جزییات بروز این حادثه و اقدامات شرکت برای کاهش آن آگاه شوند.

نیویورک تایمز نوشت: قطعی فناوری نشان داد که جهان به یک گروه کوچک از شرکت ها برای حفظ زیرساخت های دیجیتال خود متکی شده است. درحالی که کراود استرایک کمتر نزد مشتریان شناخته شده است دومین شرکت بزرگ امنیت سایبری در آمریکا محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha