۷ ورزشکار و مربی از کرمانشاه به بازی‌های المپیک پاریس اعزام می‌شوند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: برای شرکت در مسابقات ۲۰۲۴ المپیک پاریس در مجموع از این استان هفت ورزشکار و مربی به این بازی‌ها اعزام خواهند شد.

منوچهر حاتمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش المپیکی ها ۲ نفر ورزشکار شامل یک مرد و یک زن و یک مربی مرد به مسابقات ۲۰۲۴ المپیک اعزام خواهند شد که آرین سلیمی در رشته تکواندو و ندا شهسواری نیز در رشته تنیس روی میز خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای حضور در مسابقات ۲۰۲۴ المپیک همچنین یک مربی در رشته کشتی به نام احسان امینی نیز از استان کرمانشاه اعزام خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه یادآور شد: ندا شهسواری یکی از پرافتخارترین زنان ایران است و برای بار سوم افتخار حضور در المپیک را دارد و همین موضوع سبب شد تا او را به عنوان پرچمدار ایران در بازی‌های المپیک انتخاب کنند.

۷ ورزشکار و مربی از کرمانشاه به بازی‌های المپیک پاریس اعزام می‌شوند

حاتمی با بیان اینکه این برای دومین بار است که یکی از ورزشکاران استان کرمانشاه پرچمدار کاروان ایران در بازی های المپیک می شود اظهار کرد: در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز علی مظاهری از رشته بوکس از این استان پرچمدار بود.

وی یادآور شد: در بخش پارا المپیک نیز شهلا بهروزی راد در رشته قایقرانی ، یاسین خسروی در پرتاب وزنه و علی الفت نیا در پرش طول در این دوره از مسابقات حضور خواهند یافت و عزت اله پرنیان نیز به عنوان مربی این ورزشکاران را همراهی خواهد کرد.

۷ ورزشکار و مربی از کرمانشاه به بازی‌های المپیک پاریس اعزام می‌شوند

وی با بیان اینکه از ورزشکاران برای افزایش آمادگی آنها جهت حضور در رقابت های آسیایی و المپیک حمایت کرده ایم، اضافه کرد: استاندار کرمانشاه نیز به حوزه ورزش توجه جدی داشته و حمایت های لازم را از آنها انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، رقابت های المپیک ۲۰۲۴ از پنج تا ۲۱ مردادماه و پارا المپیک از ۶ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در پاریس برگزار خواهد شد و در مجموع ۴۰ ورزشکار از کشورمان در این دوره حضور خواهند داشت که ۲۹ نفر را مردان و ۱۱ نفر را نیز زنان تشکیل می دهند.

در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ که از روز جمعه به طور رسمی افتتاح خواهد شد ۱۰ هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۳۲ رشته ورزشی با هم رقابت می‎‌کنند این ورزشکاران برای کسب ۳۲۹ مدال طلا با هم مسابقه خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha