۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85546679
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی ارتفاعات قلارنگ در ایلام گسترش یافته است

ایلام - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از گسترش آتش‌سوزی ارتفاعات قلارنگ این استان در محدوده شهرستان سیروان خبر داد و گفت: تلاش عوامل اطفای حریق برای مهار این آتش‌سوزی ادامه دارد.

"علیرضا محمدی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش‌سوزی صبح امروز شروع شده و بخش‌هایی از ارتفاعات قلارنگ را در برگرفته است.

وی افزود: شدت باد و تراکم انبوه گیاهان خشک به ویژه گَوَن زمینه را برای سرایت و گسترش آتش‌سوزی فراهم کرده است.

محمدی یادآور شد: به علت سخت گذر بودن و جغرافیای خشن منطقه، ارتفاع زیاد محل آتش سوزی و شیب تند ارتفاعات، از ستاد مدیریت بحران یک فروند بالگرد آب پاش برای کمک به مهار این آتش سوزی درخواست شده است.

وی بیان کرد: روز جمعه تا یکشنبه هفته جاری، مناطقی از ارتفاعات کوه قلارنگ در مراحل مختلف دچار آتش سوزی شد که با تلاش همه عوامل اطفای حریق، این آتش سوزی مهار شد اما امروز بخش‌های دیگری از این منطقه تحت مدیریت محیط زیست دچار آتش سوزی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام ادامه داد: هم اکنون نیروهای حفاظت محیط زیست و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد مقابله با آتش‌سوزی، انجمن‌های زیست محیطی، همیاران طبیعت و مردم محلی برای مهار آتش در منطقه حضور دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به شدت آتش سوزی و وزش باد مهار آتش با سختی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ با ۳۳ هزار هکتار وسعت در حوزه استحفاظی سه شهرستان ایلام، سیروان و ایوان قرار دارد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ فقره آتش سوزی با بیش از ۵۰ هکتار وسعت در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان رخ داده است.

از ۲ میلیون هکتار گستره استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده است.

سهم اراضی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان ایلام ۱۴۳ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha