۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 908
کد خبر: 85546688
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رونمایی از «خوانشی بر دلالت‌های تربیتی طرح کلی اندیشه اسلامی»

تهران- ایرنا- کتاب «خوانشی بر دلالت‌های تربیتی» نوشته حجت الاسلام محمد رحمانی با حضور جمعی از فضلای حوزه و دانشگاه رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، کتاب «خوانشی بر دلالت‌های تربیتی» نوشته حجت الاسلام محمد رحمانی طی نشستی با حضور جمعی از فضلای حوزه و دانشگاه در خانه اندیشه‌ورزان رونمایی شد.

در این نشست، ابتدا دکتر امیرحسین نبی، معاون اجرایی اندیشکده مرآت، ضمن خیر مقدم به حضار، به بیان چگونگی نگارش کتاب پرداخت.

وی گفت: این کتاب حاصل چندین نشست تخصصی خوانش است که تا کنون در دو فصل برگزار گردیده است و فصل سوم این نشست از هفته آتی برگزار خواهد شد.

رونمایی از «خوانشی بر دلالت‌های تربیتی طرح کلی اندیشه اسلامی»

نبی به معرفی فعالیت‌های اندیشکده مرآت پرداخت و گفت: این اندیشکده در چند سال اخیر در چند بخش فعالیت‌های خود را پیگیری نموده است که اهم آنها شامل: تدوین اسناد راهبردی برای مجموعه های تربیتی،تجربه نگاری طرح های مجموعه های فرهنگی و تربیتی ،پژوهش های بنیادین، فعالیت های ترویجی است.

در ادامه حجت‌الاسلام دکتر محمد رحمانی، نویسنده کتاب، از اهمیت توجه به مسئله تعلیم و تربیت از دیدگاه مقام معظم رهبری و ضرورت بازخوانی اندیشه‌های ایشان در این زمینه صحبت کرد.

وی بیان کرد که این کتاب تلاش دارد تا نوآوری‌های اندیشه‌ای رهبری در حوزه تعلیم و تربیت را تبیین نماید و به چهار اندیشه ویژه رهبری اشاره کرد. خوانش اول در نظام اهداف تعلیم و تربیت، توجه به اهداف که نتایج متفاوتی در تربیت افراد ایجاد می‌کند. خوانش دوم نیز در حوزه قوانین و سنت‌های تربیتی، رعایت سنت‌ها و قوانین تربیتی که منجر به تربیت مطلوب می‌شود.

رونمایی از «خوانشی بر دلالت‌های تربیتی طرح کلی اندیشه اسلامی»

رحمانی افزود: خوانش سوم معماری تعلیم و تربیت،ارائه مدل کارخانه انسان‌سازی بر مبنای دیدگاه رهبری است که شامل عدالت، ولایت طولی و ولایت عرضی است و خوانش چهارم نیز ملاحظات تربیت دینی، زاویه نگاهی که رهبری به امر تربیت دینی دارد و در تحلیل سبک زیسته ایشان قابل مشاهده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha