امام جمعه تربت حیدریه:نماز جمعه پایگاه بصیرت افزایی است+ فیلم

تربت حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت حیدریه گفت: نماز جمعه مجموعه ای از مسایل عبادی، مذهبی، دینی و سیاسی را در برمی‌گیرد و امام جمعه موظف است در خطبه نخست به مسایل دینی و مذهبی و در خطبه دوم به مسایل روز جهان اسلام اشاره کند و چون جایگاه بصیرت افزایی در جامعه است.

حجت الاسلام سید محمد معلمی روز سه شنبه در آستانه سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه پس از انقلاب به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در تهران در نشستی خبری به همین مناسبت افزود: نماز جمعه خالی از بصیرت سیاسی و آگاهی، ابتر و ناقص است، این نماز علاوه‌ بر بعد عبادی دارای بعد سیاسی هم هست چون اسلام سراسر سیاست است.

وی ادامه داد: سوره جمعه که در آن به نماز جمعه اشاره شده بیانگر نگاه سیاسی اسلام است و نمی‌توان اسلام را از سیاست خالی کرد چون که اسلام خالی از سیاست اسلام آمریکایی و آل سعود است.

امام جمعه تربت حیدریه گفت: همچنین نماز جمعه پایگاه مناسبی برای معرفی دشمن به مردم بوده و علاوه بر آن موفقیت ها و پیروزی های اسلام و مسلمانان و کشورهای مسلمان را در این جایگاه باید برای مردم تبیین کرد.

معلمی افزود: کارکرد بیان مطالبات مردم در نماز جمعه اهمیت زیادی دارد و به عبارتی این آیین خانه امید مردم محسوب می‌شود و اقشار مختلف برای رفع گرفتاری هایشان به امامان جمعه مراجعه می‌کنند و مطالبات به حق مردم در این جایگاه مطرح می‌شود و اگر حرفی زده می‌شود از باب بیان مساله برای رفع مشکل است.

وی اظهار کرد: پایگاه نماز جمعه محل تسویه حساب های سیاسی و مچ گیری از مسوولان یا جای دعوا کردن و دشمن تراشی نیست.

امام جمعه تربت حیدریه گفت: همچنین این جایگاه برای تبیین مواضع و بیانات مقام معظم رهبری هم هست و هر جا لازم باشد از انقلاب دفاع شود امام جمعه در آنجا حضور دارد.

معلمی افزود: به معنای واقعی محل جهاد تبیین سخنگاه نماز جمعه است، مقام معظم رهبری هر سال نام‌گذاری هایی بر روی سال دارند که باید در این جایگاه پیگیری کرد.

وی اضافه کرد:سعی شده مطالبات مردم با برگزاری نشست های مشترک با مسوولان پیگیری و حل شود و اگر حل نشود در خطبه ها طرح می‌شود.

پنجم مرداد ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ غربی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha