روند دریافت مقرری بیمه بیکاری در کاشان کاهشی است

کاشان _ ایرنا _ مدیر شعبه تامین اجتماعی کاشان گفت: روند دریافت مقرری بیمه بیکاری در این شهرستان کاهشی بوده که نشاندهنده بهبود وضعیت اشتغال، رونق کسب و کارها و همچنین تلاش بازرسان این سازمان در بازرسی از کارگاه‌هاست.

امیرسالار ربیعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون ۴۲۹ نفر از شاغلان این شهرستان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند در حالی که این عدد در سال گذشته ۵۳۹ نفر بود.
وی اظهار کرد: در حالی که تعداد بازنشستگان این شهرستان در سال گذشته ۳۰ هزار و ۸۱۵ نفر بود اکنون ۳۱ هزار و ۳۲۳ نفر از سازمان تامین اجتماعی شعبه کاشان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.
مدیر شعبه تامین اجتماعی کاشان با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه پوشش بیمه‌ای و بیمه پایدار برای اقشار مختلف جامعه گفت: سیاست‌های کلی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد که بسیار راهگشاست و اگر به این سیاست‌ها توجه شود شاهد تامین اجتماعی قوی و تاثیرگذار در تمام سطوح پوشش بیمه‌ای کشور خواهیم بود.
ربیعی، تحقق آرمان عدالت، داشتن تامین اجتماعی پایدار، ثبات قدم در مسیر تحقق سیاست‌های کلی، داشتن تامین اجتماعی کارآمد، حامیت از کارآفرینان در بستر جهش تولید و مشارکت مردمی، ایجاد تحول و ارتقای اعتماد را از جمله این سیاست‌ها برشمرد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از شاخص‌های اثرگذار تامین اجتماعی، اعتبار آن در بدنه جامعه هدف است، گفت: این اعتبار نتیجه اعتماد مردم به سازمان است چون خدمات از بدو تولد تا بعد از مرگ برای هر بیمه شده ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۵۳ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، افزود: این شاخص در کاشان حدود ۶۵ درصد است و ۲۴۴ هزار و ۸۰۳ نفر از جمعیت این شهرستان زیر چتر بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
مدیر شعبه تامین اجتماعی کاشان بیان کرد: در حوزه بیمه‌های خاص فاقد کمک دولت در کاشان با ۰/۹ درصد کاهش به بیش از ۱۴ هزار و ۷۲۸ بیمه شده رسیدیم و این نوع بیمه شامل مشاغل آزاد و اختیاری است.
ربیعی گفت: مطالبات معوق و طلب قطعی این سازمان بیمه‌گر در شهرستان از کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی بیش از ۶ هزار میلیارد ریال است که باید با تلاش، مشارکت و همکاری مسوولان شهرستان و کارفرمایان، تهاتر یا وصول شود.
وی تصریح کرد: بیشترین طلب تامین اجتماعی در شهرستان با ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال مربوط به شرکت ریسندگی و بافندگی و نساجی کاشان است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha