۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۹
کد خبر: 85546911
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جانباز سرافراز سمنانی سردار ناصر طحانی آسمانی شد

سمنان - ایرنا - سردار ناصر طحانی جانباز ۷۰ درصد هشت سال دفاع مقدس از استان سمنان به خیل یاران شهیدش پیوست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرافراز ناصر طحانی متولد نهم دی ۱۳۳۹ بود و در بیست و چهارمین روز از تیر۱۳۶۴ ، هنگام جان فشانی در عملیات رمضان در پاسگاه زید به درجه جانبازی نایل شد.

وی هنگام جانبازی ۲۲ ساله بود و امروز دوم مرداد ۱۴۰۳ پس از تحمل سال ها درد و رنج ناشی از جانبازی، به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

مراسم وداع با پیکر پاک این شهید بعد از نماز مغرب و عشاء امشب دوم مرداد ۱۴۰۳ در مسجد الزهرا(س) سمنان برگزار می شود.

جانباز سرافراز سمنانی سردار ناصر طحانی آسمانی شد

آیین تشییع خودرویی پیکر این شهید والامقام ساعت ۹ صبح فردا چهارشنبه سوم مرداد در مسیر معراج شهدا تا میدان کشاورز سمنان برنامه‌ریزی شده است و مردم قدرشناس سمنان می‌توانند از میدان کشاورز تا بارگاه مطهر امامزاده علی اشرف(ع) سمنان پیکر شهید والامقام طحانی را مشایعت کنند.

پیکر مطهر شهید جلیل‌القدر سردار طحانی در آستان امامزاده علی اشرف به خاک سپرده می‌شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت سردار جانباز طحانی گفت: عظمت و اقتدار ایران اسلامی مرهون همت ایثارگران و دلاوری جانبازان سرافرازی است که بر سر پیمان ماندند و در اعتلای خط سرخ شهادت و میراث گرانقدر شهدا کوشیدند. آنان که دیروز پیشگامان عرصه نبرد حق علیه باطل بودند و امروز پهلوانان عرصه شکیبایی و اسوه‌های استقامت هستند.

سردار سرتیپ دوم منصور شوقانی افزود: شهید ناصر طحانی جانبازی سرافراز پس از سال‌ها مجاهدت خالصانه و شجاعانه در میدان های مبارزه و جهاد و آرزوی شهادت در راه خدا در این راه مقدس نام خود را در لوح زرین مجاهدان شهید فی سبیل الله جاودان ساخت.

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان نیز با اعلام تسلیت و همدردی با خانواده شهید والامقام طحانی، به‌ویژه همسر صبور و ایثارگر وی، گفت: از خداوند متعال برای این خانواده معزز صبر و اجر جمیل و برای آن شهید سعید، علو درجات و هم‌نشینی با ائمه اطهار (ع) مسئلت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوران هشت ساله دفاع مقدس برگ افتخاری در دفتر غیرت و مردانگی ایرانیان رقم زد، مردم استان سمنان با اعزام تعداد قابل توجه رزمندگان به این نبرد، جزو سه استان برتر در تقدیم بیشترین تعداد شهید در کشور است؛ مدالی که از هر رنگی بالاتر و آرمانی جاودان را یادآور است.

رزمندگان سلحشور و دلیر ایران اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ عملیات محدود نیمه‌گسترده و گسترده انجام دادند و با مدیریت تحسین‌برانگیز نظامی و پرورش قوای رزمی توانستند با قاطعیت از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

نیروهای اعزامی از استان سمنان نیز در ۵۵ عملیات شامل ۲۴ عملیات توسط سپاه و بسیج، ۱۱۰ عملیات توسط لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار ارتش و ۲۰ عملیات توسط جهادسازندگی، شرکت و نقش فعال و اثرگذاری را ایفا کردند.

جمعیت استان سمنان در سال ۱۳۵۵ حدود ۲۸۹ هزار و ۴۶۰ نفر و کمتر از یک درصد از جمعیت کشور بود که با توجه به جمعیت آن زمان استان، تقدیم سه هزار شهید بیانگر این مدعاست که مردم این خطه تمام‌قد برای دفاع از انقلاب در صحنه حضور داشتند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان بر طبق رسالت و وظیفه رسانه‌ای خود، هر روز انتشار خبرها و تولیدهای خود را با «شهیدنامه» آغاز و متبرک می‌کند و پرونده‌ای به نام «شهیدنامه ایرنا استان سمنان» دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha