۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85547023
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اسلام‌آباد خطاب به کابل: طالبان پاکستانی خط قرمز ما است

اسلام‌آباد - ایرنا - نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، تحریک طالبان پاکستان را خط قرمز اسلام‌آباد دانست و خطاب به حکومت سرپرست افغانستان گفت که امیدواریم طالبان اقدامات موثری علیه این گروه تروریستی اتخاذ کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، آصف علی خان دُرانی امروز در همایش بررسی چالش‌ها و فرصت‌های روابط پاکستان و افغانستان به میزبانی اندیشکده مطالعات منطقه‌ای در اسلام‌آباد اظهار داشت: تروریسم نشات گرفته از افغانستان نه تنها برای پاکستان بلکه برای سایر کشورهای همسایه مانند چین، ایران، تاجیکستان و ازبکستان نیز نگران کننده است.

وی افزود: پاکستان خواهان صلح و ثبات در افغانستان است و به خویشتنداری و رویکرد نرمش در قبال این کشور اعتقاد دارد و بر همین اساس از حکومت سرپرست افغانستان می خواهد تا علیه گروه‌های تروریستی از جمله طالبان پاکستانی TTP اقدام کند.

اظهارات نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان تنها یک روز پس از اقدام نیروهای ارتش پاکستان در نزدیکی مرز با افغانستان عنوان می‌شود، جایی که نیروهای پاکستانی سه تروریست را که درصدد نفوذ از خاک افغانستان به این کشور بودند، کشتند.

آصف دُرانی گفت که پاکستان خواهان مهیا شدن شرایط مساعد اجتماعی-اقتصادی و سیاسی در افغانستان است تا بازگشت بیش از سه میلیون پناهجوی افغان را که در حال حاضر در پاکستان اقامت دارند، تسهیل کند.

وی از جامعه جهانی به ویژه آژانس پناهندگان سازمان ملل خواست تا راهبردهایی را برای بازگشت آبرومندانه پناهجویان افغان به وطن خود ارائه دهند.

تروریسم همچنان عامل اساسی در روابط پرفراز و نشیب پاکستان و افغانستان محسوب می‌شود و هر دو همسایه طی دو سال اخیر شاهد روابط پرتنش با یکدیگر هستند. اسلام‌آباد همسایه غربی خود افغانستان را به کم کاری در مبارزه با تروریسم متهم می‌کند البته این ادعا از سوی کابل رد شده و آنان از پاکستان می‌خواهند تا به جای سرزنش همسایگان به فکر حل مشکلات خود در داخل باشد.

چهارشنبه گذشته وزارت امور خارجه پاکستان در ارتباط با حمله اخیر طالبان پاکستانی به یک پادگان نظامی در ایالت خیبرپختونخوا، سرپرست سفارت افغانستان را احضار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha