۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85547050
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نخست‌وزیر جدید استونی: از اوکراین تا دستیابی به پیروزی حمایت می‌کنیم

تهران-ایرنا- «کریستن میشال» نخست‌وزیر جدید استونی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که دولت آتی این کشور از اوکراین تا دستیابی به «پیروزی» در جنگ با روسیه حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، کریستن میشال ۴۹ ساله، جایگزین کایا کالاس شده است که اخیرا پس از اینکه به یکی از شدیدترین منتقدان روسیه و حامیان اوکراین در اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تبدیل شد، استعفا داد تا مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شود.

میشال در گفت‌وگو با «رویترز» پس از ادای سوگند انجام وظیفه با بیان اینکه «ما تا پیروزی اوکراین در این جنگ از کی‌یف حمایت خواهیم کرد»، متعهد به تداوم این سیاست دولت سابق استونی شد.

نخست‌وزیر استونی همچنین اظهار داشت: پیام به دشمنان ما این است که از تالین به خوبی دفاع می‌شود و ما هزینه‌های دفاعی خود را افزایش خواهیم داد.

وی افزود که دولت این کشور ۱.۴ میلیون نفری منطقه بالتیک، بر اساس طرحی که تا سپتامبر (شهریور/مهر) تدوین می‌شود، احتمال دارد به دنبال جمع‌آوری حدود یک میلیارد یورو (۱.۰۹ میلیارد دلار) برای خرید مهمات برای استونی باشد.

در حالی که روسیه بارها به غرب هشدار داده است که ادامه تحویل تسلیحات به اوکراین درگیری را به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد و تنها به طولانی شدن خونریزی و افزایش خطر درگیری فاجعه‌بار بین روسیه و ناتو کمک خواهد کرد، وزارت دفاع استونی اواسط تیرماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی «میسترال» فرانسوی و موشک‌های آن را به اوکراین تحویل داده است.

از سوی دیگر، رسانه های محلی اوایل تیر گزارش دادند که سه کشور بالتیک و لهستان از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا یک خط دفاعی در امتداد مرز مشترک ۷۰۰ کیلومتری با روسیه و بلاروس ایجاد کند تا از این بلوک برابر تهدیدات نظامی و دیگر تهدیدهای مسکو محافظت شود.

رهبران کشورهای لتونی، لیتوانی، استونی و لهستان که همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند، نامه‌ای را به رئیس‌ اتحادیه اروپا نوشتند که در آن طرح پیشنهادی و هزینه این خط دفاعی تشریح شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha