نژادبهرام: شبکه‌های اجتماعی سبب تغییر رفتار افکار عمومی نسبت به جنگ غزه شد 

تهران - ایرنا - عضو سابق شورای شهر تهران تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی موجب تغییر رفتار افکار عمومی نسبت به جنگ غزه شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، زهرا نژاد بهرام روز سه شنبه دوم مرداد 1403 در همایش «گفتمان صلح و دولت آینده در ایران» در خانه اندیشمندان علوم انسانی، با اشاره به «شبکه‌های مجازی و گفتمان صلح» تصریح کرد: امروز یکی از نهادهایی که در حوزه نهادهای کنشگران مرزی مرجعیت دارد، رسانه است. اما امروز شکل رسانه‌ها تغییر کرده و با رسانه‌های نوین مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه شبکه‌های احتماعی، عینیت رسانه‌های نوین هستند، افزود: این کنشگران مرزی برای خود قوانینی دارند. فعالان شبکه‌های مجازی دارای فضا و گفتمان مشترک هستند. می‌توان از این ظرفیت برای گفتمان صلح استفاده کرد.

عضو سابق شورای شهر تهران اظهار داشت: در ۱۵ روز نخست حمله رژیم صهیونیستی به غزه، هجمه جریان رسانه‌ای رسمی آنچنان گسترده و وسیع بود و این را به جهان تزریق می‌کرد که تمام جمعیت آنجا باید پاکسازی شوند و نسل‌کشی تبدیل به مساله‌ای جا افتاده شد.

نژادبهرام تصریح کرد: اما تغییری که شبکه‌های اجتماعی در رفتار ساکنان زمین، مردم و افکار عمومی جهان ایجاد کرد، موجب شد شما امروز در سراسر جهان واکنش‌های مختلف مردمی را در این خصوص ببینید. تعارض بین واکنش‌های مردمی با سیاست‌های دولت‌ها به رغم همه قدرتی که دارند، این حقیقت را روشن می‌کند که عرصه شبکه‌های اجتماعی، عرصه گفت‌ وگو است.

این کارشناس علوم سیاسی با بیان اینکه در شبکه‌های مجازی فارغ از هر تفاوتی که داریم، برابری فرصت‌ها وجود دارد، گفت: ما در این شبکه‌های می‌توانیم با هم گفت‌وگو داشته باشیم بدون اینکه حس کنیم با هم فاصله یا تفاوت داریم. پس این فرصتی است که دولت آینده می‌تواند از آن استفاده کند زیرا در این فضاها تمرین صلح‌سازی اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: اگر جامعه ایرانی و سیاستمداران و سیاستگذاران به این فرصت کم‌توجهی کنند، یک فرصت تاریخی را برای رواج صلح در کشور و با دیگر کشورها از دست خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha