۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۲
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85547106
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه کنترل یک منطقه استراتژیک در دونتسک را بدست گرفت

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور کنترل منطقه استراتژیک «ایوانو داریوکا» در دونتسک را به دست گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کنترل منطقه «ایوانو داریوکا» در نتیجه اقدامات یگان‌های «گروه نبرد جنوب روسیه» در اختیار گرفته شد و پس از آن نیروهای روس توانستند مواضع سودمندتری در خط مقدم به دست بیاورند.

بر اساس این گزارش، منطقه «ایوانو داریوکا» (Ivano-Daryevka) در نزدیکی رودخانه «استاریا پولتاوا» (Staraya Plotva) مرکز لجستیکی مهم ارتش اوکراین واقع در شمال دونتسک است. براساس این گزارش، تحت کنترل گرفتن این منطقه باعث ایجاد سرپلی برای حمله مستقیم به «سورسک» در جنوب شرقی اوکراین خواهد شد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: علاوه بر این نیروهای روسی، سربازان و تجهیزات نظامی ۱۱ تیپ اوکراینی مستقر در مناطقی از جمهوری خلق دونتسک (DPR) را نابود کردند. تلفات اوکراین شامل ۷۵۰ سرباز، چهار اسلحه ۱۵۲ میلی‌متری «دی-۲۰»، یک هویتزر ۱۲۲ میلی‌متری «دی-۳۰»، یک هویتزر ۱۵۵ میلی‌متری «ام-۱۹۸» ساخت آمریکا، ۲ پایگاه جنگ الکترونیک و ۶ انبار مهمات بود.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha