دو رویکرد نظارت اعتماد آفرین و هدایت تسهیل گرانه را در دستور کار خود قرار دادیم

تهران- ایرنا- گزینه پیشنهادی ریاست دیوان محاسبات کشور گفت: شعار دیوان محاسبات شفافیت و انضباط مالی است و دو رویکرد نظارت اعتماد آفرین و هدایت تسهیل گرانه در دستور کار ما قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،در جلسه علنی امروز- چهارشنبه ۳ مرداد ماه- مجلس شورای اسلامی تعیین رئیس و دادستان دیوان محاسبات کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت و احمدرضا دستغیب به عنوان کاندیدای پیشنهادی رئیس دیوان محاسبات کشور به تشریح دیدگاه های خود پرداخت.

دستغیب گفت: نزدیک به یکسال گذشته برنامه خود را در مجلس ارائه کردم و امروز عملکرد آن برنامه را برای معیار راستی آزمایی مرور می کنم، شعار دیوان محاسبات را شفافیت و انضباط مالی قرار دادیم و دو رویکرد نظارت اعتماد آفرین و هدایت تسهیل گرانه را در دستور کار خود قرار دادیم.

دستغیب اضافه کرد: نظارت ما از باب پیشگیری و صیانت بود و نه برای مچ گیری و مانع تراشی، بلکه نظارت ما اعتماد آفرین است.

گزینه پیشنهادی رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: از زمان حضور رئیس جمهور شهید در دی ماه ۱۴۰۲، ۱۴هزار ۷۵۴ نفر ساعت آموزش مدیران را در دستور کار قرار دادیم و برای تداوم این آموزش هم برنامه داریم.

دستغیب تصریح کرد: با دانشگاه های سراسر کشور تفاهم نامه های متعددی طی سال گذشته برای تداوم دوره های آموزشی منعقد شده و همکاران من در سراسر کشور برای استقرار و ادامه کار حضور دارند. رویه های گزارشگری را اصلاح کردیم، گزارش هایی که تقدیم شما شده در شش ماه گذشته عدد به شصت و شش شماره رسیده است. گزارش های خلاصه، دارای چکیده مدیریتی، خلاصه مدیریتی و قابل بهره برداری برای تصمیم اقتصادی است. به جهت رفع ابهامات فراوان فنی و حقوقی شورای حقوقی را مجدد احیا و تقویت کردیم. حقوقدان تراز اول در شورا حضور دارند و با وقت کافی و ارتباط با مراجع علمی و دانشگاهی دارند و پاسخ ها را به سرعت تهیه و ابلاغ می کنند.

گزینه تصدی رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: در گذشته دیوان محاسبات متوجه عملکردها بود اما هم اکنون متوجه ترک فعل ها و کم کاری مدیران هم هست با عدد و رقم 2 هزار و 39 مورد از ترک فعل مدیران در ارتباط با مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی طی ماه های گذشته بوده که مورد رصد و پیگیری قرار گرفته است.

وی با اشاره به توسعه همکاری با مجلس اضافه کرد: بنده سال گذشته بیان کردم دیوان محاسبات جزیره جدایی نیست، تشکیلات مجزایی نیست، دیوان محاسبات زیر نظر مجلس شورای اسلامی بوده و ناظر دیوان نمایندگان مجلس هستند. پانصد و سی و دو جلسه کارشناسی در کمیسیون ها در سال پیش برگزار کردیم. 330 گزارش سال گذشته رکورد را زدیم و تقدیم نمایندگان کردیم یعنی متوسط روزانه یک گزارش تولید کردیم گزارشی که بتواند پاسخ گوی سوالات عزیزان باشد. تنها در سال گذشته پنج سال هیئت عمومی برگزار کردیم؛ هیئت عمومی عالی ترین و قانونی ترین مرجع برای رسیدگی به موضوعاتی است که اختیارات خاص را در دیوان محاسبات دارد و مبنای عملکرد افزایش نقش آفرینی دیوان محاسبات در استان ها را در دستور داریم. مبنای ارزیابی روسای دیوان ارتباط و تعامل با نمایندگان است.

وی با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات در استان ها دفتر ندارد، اضافه کرد: آن جایی که مجمع این امکان را می خواهد برایش فراهم باشد مجموعه دیوان محاسبات در اختیار مجامع استانی است که نزدیک باشند و دسترسی لازم و سهولت لازم رو داشته باشند. اطاله دادرسی موضوع مهمی بود، اطاله دادرسی از شش ماه به دو ماه در هیئت های مستشاری با کار شبانه روزی همکاران عزیز من به نتیجه رسیده است و امروز با اطمینان می توانیم بگوییم اگر پرونده ای وارد هیئت مستشاری می شود کاهش اطاله دادرسی را خواهد داشت و ان شاءالله این مسیر ادامه پیدا می کند.

گزینه تصدی ریاست دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: برای اولین بار مستشار زن در تاریخ دیوان محاسبات انتخاب و منصوب شد و این روال ادامه خواهد داشت. طرح دیوان یار در راستای مردمی سازی حوزه نظارت در کشور در حال انجام است و مجموعه دیگری از گزارش ها، شرکت ها را ورود کردیم، روزهای زوج رسیدگی به شرکت ها در دستور کار بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha