رضایی: آماده‌ایم که همین الان به پاریس برویم/ با تاکتیک جدیدی در پارالمپیک خواهیم بود

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران گفت: متاسفانه به دلیل برخی مشکلات دیدارهای تدارکاتی زیادی نداشتیم با این وجود آماده هستیم تا جایی که همین الان پارالمپیک برای ما آغاز شود.

هادی رضایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تقریبا ۱۰ اردو را تا پارالمپیک برگزار خواهیم کرد و تا یک ماه دیگر تا بازی‌های پارالمپیک فرصت داریم که به پاریس اعزام شویم. تاکنون ۹ پارالمپیک را پشت سر گذاشتیم که ان‌شاالله این دهمین حضورمان است و یک برنامه تمرینی تا آخر این هفته داریم و بعد از آن ملی‌پوشان چند روز استراحت می‌کنند. بعد از آن تیم ملی قزاقستان به ایران خواهد آمد که در مشهد چند دیدار دوستانه را با آنها برگزار خواهیم کرد و همزمان نیز مسابقات قهرمانی کشور برگزار می‌شود و به آینده هم توجه داریم یعنی از قهرمانی کشور استارت بزنیم و بازیکنان مستعد را برای آینده انتخاب کنیم.

وی با اشاره به طراحی تمرین در اردوی تیم ملی یادآور شد: بچه‌ها به آمادگی مورد نظر رسیده‌اند و امیدوارم که بتوانیم حضور قدرتمندی در پاریس داشته باشیم. تاکنون ۷ بار در بازی‌های پارالمپیک مدال طلا گرفتیم و ان‌شاالله هشتمین طلا را به یاد آقا امام رضا (ع) و مدد ایشان بگیریم و تقدیم مردم عزیز ایران کنیم.

رضایی: آماده‌ایم که همین الان به پاریس برویم/ با تاکتیک جدیدی در المپیک خواهیم بود

رضایی در خصوص توقع بالا از تیم ملی والیبال نشسته نیز گفت: بیشترین باری که روی دوش بچه‌ها و کادر فنی است شاید حضور در المپیک و پارالمپیک باشد اما اعتقاد دارم که اگر حضور پیدا کنیم و دوم بشویم برای ما شکست است. این حق بچه‌ها است که قهرمان شوند اما بار مسئولیت سنگینی دارد و با تمریناتی که انجام دادیم و تاکتیکی که می‌خواهیم در پارالمپیک پیاده کنیم و بحث سرعت را داریم که تاکنون هیچ تیمی پیاده نکرده است. فکر می‌کنم موضوع سرعت غیر از مبحث جسمانی است و ضمن آنکه از لحاظ روحی و روانی هم ملی‌پوشان آمادگی لازم را دارند و ما کار خودمان را انجام خواهیم داد و باید بتوانیم قهرمان شویم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در خصوص شاکله تیم ملی نسبت به پارالمپیک توکیو نیز توضیح داد: همیشه با ۲۰ تا ۳۰ درصد تغییر نسبت به دوره قبل شرکت می‌کنیم و این موضوع طبیعی است و هیچ وقت دستمان را خالی نمی‌کنیم. در این دوره از بازی‌های پارالمپیک نیز ۳ بازیکن را تغییر دادیم البته تغییر کردند و بهترین بازیکنانی که انگیزه داشتند را دعوت کردیم. اکنون ۱۴ بازیکن در اردو حضور دارند که ۲ نفر دیگر خداحافظی می‌کنند و با ۱۲ بازیکن برای بدست آوردن آن چیزی که حقشان است راهی پاریس خواهیم شد.

رضایی: آماده‌ایم که همین الان به پاریس برویم/ با تاکتیک جدیدی در المپیک خواهیم بود

وی همچنین در خصوص پشتوانه‌سازی برای تیم ملی نیز گفت: الان هدف ما پاریس است و پشتوانه سازی به حرف نیست؛ قهرمانی کشور در آستانه پارالمپیک برگزار خواهد شد و جالب است که ۳۱ استان کشور همه شرکت می‌کنند و برای تیم‌ها سهمیه گذاشتیم که حتما باید نفرات جوان داشته باشند و بعد از آن نفرات مستعد شناسایی و برای تشکیل تیم‌های جوانان و تیم ملی (ب) برنامه‌ریزی خواهد شد.

رضایی همچنین در خصوص پاداش پارالمپیکی‌ها هم اظهار داشت: اینجا ۲ مسئله مطرح است. تنها تیمی هستیم که قهرمان است اما همیشه پاداشش نصف است و فکر می‌کنم پاداش تیمی را باید ۲ برابر کنند. تیم ملی والیبال نشسته نشان داده که کار تیمی را بلد است با این وجود ما برای پاداش نمی‌رویم ولی انگیزه قهرمانی داریم. والیبال نشسته ایران را با فوتبال برزیل و بسکتبال آمریکا مقایسه می‌کنند و همیشه از این تیم قهرمانی و بازی زیبا می‌خواهند.

رضایی: آماده‌ایم که همین الان به پاریس برویم/ با تاکتیک جدیدی در المپیک خواهیم بود

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در خصوص حریفان تیم ملی و حضور روسیه نیز گفت: روسیه به دلیل تحریم از سوی سازمان جهانی والیبال نشسته و کمیته بین‌المللی پارالمپیک شرکت نمی‌کند و ۸ تیم در مسابقات حضور دارند و غیر از میزبان که ضعیف‌تر است ۷ تیم دیگر با رنکینگ سهمیه پارالمپیک گرفتند. همه حریفان قابل احترام هستند و کار می‌کنند و شاید تیمی که کمترین دیدار تدارکاتی داشته ما بودیم و قزاقستانی که قرار است با ما دیدار تدارکاتی داشته باشد ۶ دیدار تدرکاتی در ۴ ماه گذشته در برزیل، آمریکا، هلند و آلمان داشته اما ما متاسفانه نتوانستیم به هلند برویم و دیدار تدارکاتی نداشتیم ولی آماده هستیم تا جایی که آماده‌ایم همین الان پارالمپیک برای ما آغاز شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha