۳ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85547409
T T
۲۰ نفر

برچسب‌ها

پروازهای خارجی فرودگاه گیلان افزایش یافت

۳ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۹
کد خبر: 85547409
پروازهای خارجی فرودگاه گیلان افزایش یافت

رشت- ایرنا- مدیرکل فرودگاه گیلان اظهار کرد: تعداد پروازهای خارجی از فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت در ماه‌های اخیر از ۲ به ۲۴ پرواز در هفته افزایش پیدا کرده است.

سید محسن میر حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هم‌ اینک شرکت‌های پویا، العراقیه، ایرتور و پارس ایر در روزهای مختلف هفته از فرودگاه رشت به شهرهای بغداد، نجف و بصره پرواز دارند.

وی با اشاره به برقراری مسیر پروازی جدید رشت _ ایروان _ رشت افزود: پروازهای شرکت هواپیمایی آساجت نیز در روزهای سه شنبه و جمعه به کشور ارمنستان در حال انجام است.

میرحسینی دلیل این افزایش را استقبال گردشگران خارجی از سفر به استان گیلان اعلام کرد و افزود: پس از رایزنی های صورت گرفته و تبیین ظرفیت‌های گردشگری استان گیلان توسط شرکت‌های مسافرتی و گردشگری داخلی، شاهد ورود شرکت هواپیمایی العراقیه به فرودگاه رشت و استقبال خوب گردشگران عراقی و افزایش چشمگیر پرواز از مسیرهای بغداد، نجف و بصره هستیم.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل استان گیلان تاکید کرد: این فرودگاه به لحاظ سیستم‌های ناوبری و زیرساخت‌های هوانوردی استعداد بسیار بالایی برای پذیرش پروازهای داخلی و خارجی دارد و هماهنگی‌های لازم برای برقراری پرواز به آستراخان روسیه و کشور ترکیه نیز در آینده نزدیک انجام می‌شود.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده و دارای موقعیت ارتباطی ممتازی به لحاظ قرارگیری در حاشیه دریای کاسپین و مسیر کریدور شمال - جنوب می باشد که با قرار گرفتن در فاصله بسیار کم از شهر رشت به عنوان سومین شهر گردشپذیر ایران و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی، از لحاظ دسترسی شهری یکی از برترین فرودگاه‌های ایران به شمار میآید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha