افغانستان عملکرد جامعه جهانی در مبارزه با مواد مخدر را به باد انتقاد گرفت

کابل- ایرنا- سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان گفت که جامعه جهانی مسئولیت خود را در امر مبارزه با مواد مخدر ادا نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان به تازگی گفته است: جامعه جهانی در امر مبارزه با مواد مخدر با افغانستان همکاری نکرده است.

متقی تصریح کرد: جامعه جهانی نه تنها که با حکومت سرپرست در زمینه مبارزه با مواد مخدر همکاری نکرده بلکه تحریم‌های شدید بانکی را علیه تاجران افغان وضع کرده است.

سرپرست وزارت امور خارجه افزود: خواسته های جامعه جهانی از افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر و عدم استفاده خاک افغانستان علیه سایر کشورها بی‌شمار است اما در مقابل همکاری آنان با مردم افغانستان صفر است.

متقی بیان داشت: پیش از این امنیت بزرگ‌ترین چالش مردم افغانستان بود اما اکنون با تامین شدن امنیت، بیکاری بزرگترین مشکل مردم است و حل آن نیاز به همکاری جامعه جهانی دارد.

حکومت طالبان بعد از به قدرت رسیدن در افغانستان، برای نشان دادن حسن نیت خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر، اقدام به تخریب مزارع خشخاش و ممنوعیت کشت این محصول کرد. با این وجود، تولید و قاچاق مواد مخدر همچنان یکی از معضلات این کشور است که تبعات آن ، مشکلات امنیتی و اجتماعی زیادی نیز برای کشورهای همسایه ایجاد کرده و مبارزه با این پدیده شوم، نیازمند یک اقدام گسترده از سوی جامعه جهانی و نهادهای بین المللی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha