استقبال از مدال آوران فارس، رقابت کننده در مسابقات کشتی فرنگی جوانان آسیا + فیلم

شیراز-ایرنا-  مردم شیراز از کشتی گیران مدال آور استان فارس که در رقابت های کشتی فرنگی جوانان آسیا در شهر سیراچا تایلند رقابت کرده بودند استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در مراسمی که شامگاه سه شنبه با حضور عبدالرحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان فارس ، علاقه مندان به کشتی و خانواده ورزشکاران در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار شد مردم با اهدای حلقه های گل از این دلاورمردان استقبال کردند.

فتحی چگونه طلایی شد ؟

ابوالفضل فتحی تزنگی از فارس که در وزن ۱۳۰ کیلوگرم در این مسابقات به روی تشک رفته بود پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر صفر «شویی یانگ» از چین را پشت سرگذاشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر یک سئونگ گیو مین از کره‌جنوبی را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.
این کشتی گیر شیرازی در دیدار پایانی با نتیجه پنج بر پنج از سد جوهر اوزاروف از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.


ارجمند برنزی شد
همچنین در وزن ۸۲ کیلوگرم، محمد ارجمند دیگر کشتی گیر جوانان فارس پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مسلم مامیروف از قرقیزستان را با نتیجه چهار بر یک مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
او در دیدار نیمه نهایی با نتیجه سه بر ۲ مغلوب شیچانگ ژنگ از چین شد و به دیدار رده‌بندی رفت. ارجمند در دیدار رده بندی با نتیجه هشت بر صفر محمود حاوساوی از عربستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.
همچنین حسین اسفندیاری دیگر کشتی گیر استان فارس بود که در مسابقات ذخیره وزن ۶۷ کیلوگرم بود.
محمد علی چمیانی مربی با تجربه استان فارس هم در کادر فنی تیم ملی جوانان در این مسابقات شرکت داشت.

ایران قهرمان آسیا شد

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با ۶ طلا، یک نقره و ۲ برنز و کسب ۲۰۶ امتیاز قهرمان بلامنازع پیکارهای قهرمانی آسیا شد، قزاقستان با ۱۸۵ امتیاز و قرقیزستان با ۱۴۱ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha