درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سوم مرداد به شیوه‌نامه اجرایی انتخاب مدیران مدارس،تهیه نقشه ژنتیکی گونه‌های جانوری،تعیین تکلیف وضعیت مشمولان ورزشکار،آگاه‌سازی خطرات دریا، اجرای ۴ هزار طرح سلامت،خدمات مشاوره‌ای برای ۵ هزار مددجو،افتتاح ۸۰۸۰ پروژه مسکن و اشتغال بهزیستی،درخشش دانش‌آموزان در المپیادجهانی،رتبه‌بندی ۹۶۰ هزار معلم،چاقی ۲۵ درصد جمعیت کشور و انهدام چهار باند قمار پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

چاقی ۲۵ درصد جمعیت کشور/ ۱۸درصد کودکان اضافه وزن دارند

 فلوشیب جراحی چاقی با بیان اینکه ۲۵ درصد مردم کشور دچار چاقی و اضافه وزن هستند، گفت: جراحی چاقی زیبایی نیست بلکه درمان دیابت، فشارخون بالا و رفلاکس معده در مبتلایان به افراد چاق است.

 شهریار عزیزی در نشست چالش و باید و نبایدهای جراحی چاقی افزود: تغذیه مردم به سمت مصرف غذاهای آماده در جامعه و بی تحرکی افزایش یافته است.در حالیکه چاقی آسیب زیادی به سیستم ایمنی بدن وارد می کند و پیشگیری مهمترین اصل بوده و باید با سیاستهای موجود وزارت بهداشت جلوی چاقی را گرفت.

وی با بیان اینکه دیابت، فشار خون، نازایی، رفلاکس معده بعد از جراحی چاقی قابل درمان است، اظهارداشت: ۸۰ درصد فشارخون بالا و ۷۰ درصد نازایی در مبتلایان به چاقی بعد از انجام جراحی قابل درمان بوده و در واقع با عمل جراحی ۸۰ درصد اضافه وزن کاهش می یابد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رتبه‌بندی ۹۶۰ هزار معلم در دولت سیزدهم

اجرای طرح رتبه‌بندی برای ۹۶۰ هزار معلم با تخصیص ۵۰ هزار میلیارد تومان از مهم‌ترین اقداماتی بود که دولت سیزدهم آن را در دستور کار قرار داد و توانست رضایت شغلی این قشر آینده ساز را فراهم آورد.

 ارتقای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش یکی از حوزه‌هایی بود که از آغاز دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت، آیت الله رئیسی از ابتدای دولت سیزدهم رسیدگی به موضوع رتبه‌بندی معلمان که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فرهنگیان بود را مورد تاکید قرار داد.

هرچند که کار دولت سیزدهم پس از اتفاق ناگوار سقوط بالگرد و شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش به پایان آمد اما در این زمان اجرای رتبه‌بندی پس از ۱۰ سال وقفه انجام شد. «رتبه بندی معلمان» طرحی بود که از یک دهه پیش مطرح شد و پس از کش و قوس‌های فراوان زمزمه اجرای آن از سال ۹۷ جدی‌تر شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پیاده‌روی گروهی دانش‌آموزان در اربعین/سوگواره عبرات برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره فعالیت‌های شاخص ستاد اربعین این وزارتخانه گفت: برای استمرار شور و نشاط حسینی در بین دانش‌آموزان و ادامه حرکت جریان‌ساز دانش‌آموزی در سطح کشور سوگواره «عبرات» در قالب‌های هنری و فرهنگی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی اظهار کرد: اطلاع رسانی پویش‌ها، فعالیت‌ها و برنامه‌های ویژه اربعین یکی از مباحث مهم در این زمینه است؛ در این بخش با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای از جمله رسانه ملی، رادیو اربعین، خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و شبکه ملی شاد به معرفی و نشر شیوه نامه‌ها، پویش‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه فرهنگیان و دانش آموزان پرداخته می شود.

وی با اشاره به پیاده روی گروهی دانش‌آموزی افزود: این برنامه ویژه دانش آموزان پسر و دختر دوره متوسطه دوم است که در ایام اربعین با اخذ مجوز قانونی و بر اساس ضوابط و مقررات اعلام شده در شیوه‌نامه انجام می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی اختراعات با کسب ۲ مدال طلا

سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایران در المپیاد جهانی اختراعات و نوآوری‌های کره جنوبی ۲۰۲۴ گفت: دانش‌آموزان مخترع کشورمان در این المپیاد موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک‌ جایزه ویژه شدند.

مهدی رشیدی جهان با اشاره به برگزاری المپیاد جهانی اختراعات و نوآوری های کره جنوبی ۲۰۲۴ در تاریخ ۲۳ و ۲۴ جولای ( ۲ و ۳ مرداد ) اظهار داشت: در المپیاد جهانی ۶۳۴ تیم از ۲۵ کشور جهان شرکت کردند.

وی با اشاره به کسب ۲ مدال طلا و یک جایزه ویژه توسط دانش آموزان ایرانی از این مسابقات گفت: این المپیاد در ۱۱ رشته برگزار شد که ۱۵۶ تیم به صورت حضوری و مابقی به صورت غیر حضوری در سیزدهمین المپیاد اختراعات و نوآوری های کره جنوبی ۲۰۲۴ به رقابت پرداختند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

چهار باند قمار اینترنتی با گردش مالی ۱۸۰۰ میلیارد ریال منهدم شد

رئیس پلیس فتا فراجا از انهدام چهار باند قمار اینترنتی با گردش مالی بالغ بر یکهزار و ۸۴۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: تعداد ۱۰۰ نفر از نفرات اصلی، رابطان و اجاره‌دهندگان حساب‌های بانکی به این سایت‌ها در داخل کشور دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

سردار وحید مجید اظهار داشت: با اشراف سایبری و پایش مستمر کارشناسان پلیس فتا بر فعالیت سایت‌های قمار، ۶۸ نفر از اجاره‌دهندگان حساب‌های بانکی به یک سایت قمار شناسایی شدند که پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی ۹ نفر از متهمان اصلی در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر شدند.

وی ادامه داد: متهمان از طریق افراد واسط اقدام به اجاره حساب‌های بانکی با عنوان موضوعاتی نظیر فرار از مالیات، محدودیت‌های سقف تراکنش، فعالیت در حوزه بورس و ارزهای دیجیتال کرده و اطلاعات حساب‌های اجاره شده را در راستای پولشویی‌های مرتبط با سایت‌های قمار استفاده می‌کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

۸۰۸۰ پروژه مسکن و اشتغال بهزیستی همزمان در کشور افتتاح شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح ۸۰۸۰ پروژه مسکن و اشتغال بهزیستی همزمان در کشور خبر داد و گفت: امروز ۲ هزار و ۶۲۲ پروژه مسکن و پنج هزار و ۴۵۸ پروژه اشتغال همزمان افتتاح شد.

علی محمد قادری در نشست خبری افتتاح ۸۰۸۰ پروژه مسکن و اشتغال بهزیستی همزمان در کشور به صورت ویدئو کنفرانس افزود: بیشترین تعداد مسکن ها در استان کرمان با افتتاح ۲۶۲ پروژه مسکن بوده است.

وی ادامه داد: موضوع مسکن و اشتغال در بهزیستی، رشد و جهش جدی داشته است و ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای بهزیستی درنظر گرفته اند.

غرق شدگی عامل ۲.۵ میلیون مرگ قابل پیشگیری

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با بیان اینکه غرق شدگی عامل بیش از ۲.۵ میلیون مرگ قابل پیشگیری در ۱۰ سال اخیر در دنیا است، گفت: غرق شدگی و مرگ و میرهای ناشی از آن به سادگی قابل پیشگیری است.

در گرمای طاقت فرسای تابستان داغ امسال، تن زدن به آبی با دمایی کمتر از دمای بدن، التیام آفرین و فرح بخش است. چه بسیار افرادی که در این گرما رهسپار دریا یا استخر می شوند و با شنای در آب، با حالی خوب از داخل آب برمی گردند. اما کسانی هم هستند که به امید تفریح و نشاط پا به آب می گذارند ولی هرگز برنمی گردند. این افراد غرق شدگانند. هر سال عده قابل توجهی از مردم دنیا و همین طور هموطنان ما اسیر آب می شوند؛ دست و پایی می زنند و طلب کمک هم می کنند اما نجات نمی یابند و جان خود را از دست می دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

پرونده‌های مجتمع‌های قضایی خانواده باید کمترین وقت رسیدگی را داشته باشند

رئیس کل دادگستری استان تهران بر ضرورت نظارت مستمر مقام قضایی بر روند اجرای احکام در مجتمع قضایی خانواده تاکید کرد و گفت: پرونده‌های وارده به مجتمع‌های قضایی خانواده باید کمترین وقت نظارت و رسیدگی را داشته باشند تا فرایند رسیدگی کاهش یابد و در عین حال در روند اجرای احکام تسریع شود.

علی القاصی مهر در بازدید از مجتمع قضایی خانواده ۲ با تاکید بر اینکه برای رسیدگی و پیگیری پرونده‌های قضایی نباید منتظر و متکی به مراجعه حضوری طرفین پرونده باشد، افزود: معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان تهران مکلف است نحوه تنظیم اوقات شعب در مجتمع قضایی خانواده ۲ را مورد بررسی قرار دهد و ساز و کار لازم برای تسریع در این زمینه را ارائه کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان حضور در مجتمع قضایی خانواده ۲ با مراجعه‌کننده‌ای مواجه شد که مدعی بود فرایند احقاق حقوق وی دچار اطاله شده و به رغم اینکه همسر سابق وی ملزم بوده که هر چهار ماه یک سکه به‌عنوان مهریه دهد اما همچنان ادای دین نمی‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

اجرای ۴ هزار و ۶۴۹ پروژه سلامت در ۳۴ ماه دولت مردمی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای ۴ هزار و ۶۴۹ پروژه در بخش‌های مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی طی ۳۴ ماه دولت مردمی خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰۰ هزار و ۶۵۹ نیرو نیز جذب، استخدام و تبدیل وضعیت شدند.

دکتر بهروز رحیمی گفت: از ۴ هزار و ۶۴۹ پروژه ۳ هزار و ۱۶۴ پروژه به تکمیل، تجهیز و راه اندازی پروژه های بهداشتی اختصاص داشته است.

وی همچنین از انجام ۱۲۷ پروژه بیمارستانی، ۳۵ بلوک زایمانی، ۴۹ کلینیک ویژه و تخصصی، ۳۸۹ پروژه فوریت های پزشکی، ۷۹ خوابگاه متاهلی و مجردی، ۱۳۵ پروژه آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی نام برد و بیان داشت: در طول ۳۴ ماه گذشته ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های کشور افزوده شد، ۷۱ تجهیزات سرمایه ای و ۸۱۴ تجهیزات آزمایشگاهی نیز خریداری و به مراکز مربوطه واگذار شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

بیش از ۵ هزار مددجوی تهرانی خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه امسال به ۵ هزار و ۹۴۸ مددجوی تحت حمایت خدمات مشاوره‌ای ارایه شد.

مهدی سلامی افزود: کمیته امداد به منظور ارتقای سطح آگاهی مددجویان و ایجاد توانایی های لازم در جامعه هدف به منظور پیشگیری و حفظ سلامت روانی مددجویان، اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می دهد.

وی ادامه داد : ارائه خدمات مشاوره در قالب مشاوره ازدواج، امور تحصیلی و خانوادگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بهداشت روانی مددجویان تحت حمایت و فرزندان آنان انجام می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

تاکید بر گسترش همکاری‌های حقوقی و قضایی و مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و سفیر چین در ایران بر گسترش همکاری‌ها در حوزه حقوقی و قضایی و مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا تاکید کردند.

کاظم غریب‌آبادی در دیدار با زونگ پی وو سفیر چین در تهران با اشاره به نقاط مشترک بین دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و چین سابقه همکاری طولانی دارند و دو کشور مستقل و مخالف با یکجانبه گرایی، مخالف اِعمال اقداماتی مانند تحریم و تهدید به زور و مخالف استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر هستند.

غریب آبادی با قدردانی از اتخاذ مواضع مستقل از جانب دولت چین در حوزه های مختلف در عرصه بین‌المللی تصریح کرد: چین همواره با اتخاذ مواضعی در راستای منافع کشورهای مستقل و در حال توسعه و ایجاد ظرفیت‌های مناسب در حوزه دیپلماسی و اقتصادی در برخی مناطق جهان، تأثیرات قابل توجهی بر موضوعات مهم جهانی داشته است. جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای توسعه روابط دوجانبه با چین قائل نیست و ظرفیت های بالایی در حوزه های گوناگون برای افزایش و توسعه همکاری ها وجود دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

غرق شدگی؛ تراژدی بی‌پایان سواحل

افزایش آمار ناجیان و گسترش طرح‌های سالم سازی دریا می‌تواند به کاهش آمار غرق‌شدگان کمک کند؛ اما آنچه باید به آن توجه جدی شود آگاه‌سازی مردم از خطرات دریا و گسترش تفریحات آبی در سواحل است.

غرق شدن اتفاق غم‌انگیزی است؛ فرد با شوق و ذوق زیاد رخت سفر می بندد تا چند روزی فارغ از کار و مشغله‌های روزانه تفریح کند اما دریا عزا به دل خانواده شناگر می‌نشاند؛ عزای بزرگ و سهمگینی که تا سال‌ها فراموش نمی‌شود. یا تصور کنید چند خانواده وسایل پیک نیک را جمع می‌کنند تا در کنار دیگر اقوام به کنار دریا بروند و چای بنوشند و بچه‌ها نیز در همان گوشه‌کنار شروع به بازی کند اما کم کم یکی از آنها از جمع بقیه جدا می‌شود تا پاهایش را خیس کند و می‌شود آنچه نباید.

غرق شدگی یکی از عوامل مهم مرگ و میر در جهان است که در ایران نیز سالانه تعداد قابل توجهی از افراد را قربانی خود می‌کند. این حوادث عموماً در فصول گرم سال و در مکان‌های آبی مختلف مانند دریاها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و استخرها رخ می‌دهد و افزایش آگاهی عمومی و ارتقای فرهنگ ایمنی در مناطق آبی می‌تواند نقش مؤثری در کاهش این حوادث داشته باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

سازمان وظیفه عمومی فراجا وضعیت مشمولان ورزشکار را مشخص کرد

سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: همه مشمولانی که در سال‌های گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند برابر تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح تعیین تکلیف شدند و از یکم مرداد ۱۴۰۳ برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان‌های نیروهای مسلح اختصاص یافتند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برابر تفاهم صورت گرفته همه مشمولانی که در سال‌های گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند، برای اعزام در تاریخ یکم مرداد ۱۴۰۳ تعیین تکلیف و برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان های نیروهای مسلح اختصاص یافتند.

با توجه به اختصاص این مشمولان به سازمان های نیروهای مسلح، از یکم مرداد ۱۴۰۳ این افراد به عنوان کارکنان وظیفه نیروهای مسلح محسوب می‌شوند.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

تاثیرات منفی بلندمدت استفاده زیاد از صفحه‌ نمایش در نوجوانی

مردانی که در دوره نوجوانی روزانه بیش از ۲ ساعت از وقت خود را صرف تماشای صفحه‌نمایش کرده بودند، در مقایسه با کسانی که کمتر از این مدت زمان از صفحه‌نمایش استفاده می‌کردند نارضایتی بیشتری از عملکرد اجتماعی خود در دوران جوانی داشتند.

مطالعه جدیدی که توسط پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است، به بررسی اثرات بلندمدت استفاده از صفحه‌نمایش در نوجوانان بر سلامت جسمانی و روانشناختی آن‌ها در سال‌های بعدی زندگی پرداخته است. این پژوهش بخشی از مطالعه قند و لیپید تهران بوده از سال ۱۳۷۸ در منطقه ۱۳ تهران آغاز شده و هدف اصلی آن بررسی عوامل خطر بیماری‌های قلبی-عروقی و پیامدهای آن‌ها است.

طی این تحقیق که توسط محققان مرکز تحقیقات تعیین کننده های اجتماعی سلامت انجام پذیرفته، اطلاعات مربوط به بیش از ۶۰۰ نوجوان ۱۳ تا ۱۹ ساله و والدین آن‌ها که بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ وارد مطالعه قند و لیپید تهران شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

سازمان وظیفه عمومی فراجا وضعیت مشمولان ورزشکار را مشخص کرد

سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: همه مشمولانی که در سال‌های گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند برابر تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح تعیین تکلیف شدند و از یکم مرداد ۱۴۰۳ برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان‌های نیروهای مسلح اختصاص یافتند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برابر تفاهم صورت گرفته همه مشمولانی که در سال‌های گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند، برای اعزام در تاریخ یکم مرداد ۱۴۰۳ تعیین تکلیف و برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان های نیروهای مسلح اختصاص یافتند.

با توجه به اختصاص این مشمولان به سازمان های نیروهای مسلح، از یکم مرداد ۱۴۰۳ این افراد به عنوان کارکنان وظیفه نیروهای مسلح محسوب می‌شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

واگذاری اسناد ۳۲۰۰ نفر از اهالی منطقه سوهانک تهران و رفع مشکل ۳۰ ساله مالکیتی

مشکل مربوط به اسناد مالکیت ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از اعضای یک شرکت تعاونی در محله سوهانک منطقه یک تهران پس از ۳۰ سال حل شد.

این مراسم با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران در مسجد قائم آل محمد (عج) محله سوهانک برگزار و چند سند به تعدادی از مالکین به صورت نمادین واگذار شد.

رئیس سازمان ثبت با اشاره به حمایت‌های دستگاه قضایی استان تهران و تلاش‌های شبانه روزی مدیریت و کارکنان ثبت استان برای رفع مشکل مالکیتی ۳۰ ساله پلاک ۱۱۵۲۴ فرعی ۷۹ اصلی مربوط به شرکت تعاونی کارکنان جهاد سازندگی گفت: با اصلاح هندسی این پلاک و رفع تعارض آن با پلاک‌های همجوار همچنین تداخل آن با پهنه منابع طبیعی، مشکل مربوط به اسناد مالکیت ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از اعضای این شرکت تعاونی طی عملیاتی جهادی رفع و این اسناد صادر شد که شاهد اهدای این اسناد به تعدادی از مالکین به صورت نمادین هستیم.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

شیوه‌نامه اجرایی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس ابلاغ شد

وزیر آموزش و پرورش شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در سال تحصیلی آینده را برای اجرا ابلاغ کرد.

رضامراد صحرایی در این شیوه‌نامه آورده است: مدیران مدارس شامل تمام مدیران مدارس دولتی و غیردولتی در دوره اول و دوم ابتدایی، دوره اول متوسطه، ‌دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و ‌مجتمع‌های آموزشی و پرورشی است و دامنه شمول این شیوه‌نامه، مدارس دارای مدیر مستقل در تمامی دوره‌های تحصیلی، مدیر آموزگاران و معاون دبیران است.

در ادامه این شیوه‌نامه آمده است: سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمام مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در مشاغل اختصاصی در تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری و لشگری که در سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شوند در صورت اعلام نیاز دستگاه و رضایت مستخدم بدون رعایت شرط سنی به مدت دو سال افزایش می‌یابد.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

تهیه نقشه و برچسب ژنتیکی گونه‌های جانوری برای اولین بار در کشور

نقشه‌های برچسب ژنتیکی و دی ان ای بارکدینگ رده‌ها و گونه‌های مختلف جانوری برای اولین بار در کشور تهیه می‌شود که تاکنون برای خرس قهوه‌ای و گونه‌هایی از آهوان کشور تهیه شده و برای بقیه گونه‌ها نیز در دست اقدام است.

تنوع زیستی هر کشور ذخیره ای ارزشمند و در عین حال آسیب پذیر است، به ویژه که اکنون با خطرات و چالش های زیادی مانند تغییر اقلیم، توسعه شهرنشینی، فعالیت های صنعتی و تخریب زیستگاه مواجه هستیم که تمام اینها حیات تنوع زیستی را تهدید می کند، در این رهگذر بسیاری از گونه ها چه گیاهی و چه جانوری از بین می روند و اگر اطلاعاتی از انها در دست نباشد ممکن است برای همیشه به فراموشی سپرده شوند و یا اینکه مطالعات اشتباهی بر روی بقایایی آنها انجام شود بنابراین یکی از بهترین روش هایی که در سال های گذشته امکان شناسایی و رده بندی جانوران را به صورت سریع و قابل اعتماد فراهم کرده، شناسایی مارکر مولکولی (DNA Barcoding ) با استفاده از نشانگرهای مولکولی DNA است، در این روش به عنوان ابزار دقیق و سریع برای شناسایی و طبقه بندی گونه ها استفاده می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیادجهانی اختراعات/اجرای بیش از ۴ هزار طرح سلامت

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha