۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85547499
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ممنوعیت صید از ۶ تا ۱۲ مرداد در آب‌های استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: امسال از ۶ تا ۱۲ مرداد طرح دریابست ( عدم فعالیت صید) در آب‌های این استان اجرا می‌شود.

" عقیل امینی " روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس گزارش و پیشنهاد گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگوی کشور، امسال از ۶ تا ۱۲ مردادماه طرح دریابست در آب‌های استان بوشهر اجرا خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم کمیته مدیریت صید استان زمان آزادسازی برای صید میگو، از ۱۳ مرداد برای قایق‌ها و ۱۴ مرداد برای لنج‌ها تعیین شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد: امسال برای صید میگو ۴۹۱ فروند لنج و ۷۹۹ فروند قایق می‌توانند مجوز صید دریافت کنند.

امینی تصریح کرد: کاهش منابع آبزیان خلیج فارس در دهه‌های اخیر به دلیل افزایش آلودگی‌های دریا، تخریب زیستگاه‌ها بر اثر فعالیت‌های اقتصادی و استخراج ذخایر نفت وگاز و بویژه برداشت و صید بی رویه باعث شد تا برای احیای این منابع طرح "دریابست" در برخی کشورهای حاشیه این دریا از جمله ایران اجرا شود.

وی ادامه داد: در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ جامعه صیادی این استان به صورت خودجوش در اقدامی که به عنوان "استپ صید" مطرح بود یک ماه قبل از آغاز صید میگو با بیرون کشیدن لنج‌ها و شناورهای صیادی از دریا، خودشان از دریاروی امتناع می‌کردند؛ اقدامی که نوعی فرصت برای تجدید ذخایر نیز قلمداد می‌شد.

بیشتر بخوانید

یک میلیارد قطعه لارو میگو در استان بوشهر تولید شد

نخستین محموله مولد میگو وارد بوشهر شد

توسعه زیرساخت‌های شیلات بوشهر با ۵۱۷ میلیارد ریال اعتبار

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha