۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85547600
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ هزار عضو هلال احمر زنجان واجد شرایط شرکت در انتخابات مجامع هستند

زنجان - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۱۶ هزار عضو این جمعیت، واجد شرایط رای دادن در ششمین دوره از انتخابات مجامع شورای اجرایی و بازرسی جمعیت هلال احمر استان زنجان هستند.

حکمت الله هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هلال احمر جمعیتی مستقل، عمومی و غیرانتفاعی است که از قوانین جمهوری اسلامی و صلیب سرخ جهانی تبعیت می‌کند.

وی، جمعیت هلال احمر را نهادی مردمی دانست و اظهار داشت: اساسنامه جمعیت هلال احمر مصوبه مجلس شورای اسلامی و ارکان این مجموعه محسوب می شود که همه قواعد و قوانین از این اساسنامه تبعیت می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآور شد: انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر بر اساس این اساسنامه برگزار و شورای عالی تصمیم گیر اصلی این مجموعه محسوب می شود.

هاشمی تاکید کرد: خیرین، اعضای داوطلبان، امدادگران، نجاتگران و جوانانی که حداقل ۲ سال سابقه عضویت در هلال احمر داشته و مشخصات آنها در سامانه ثبت شده باشد، می توانند در انتخابات بیان شده مشارکت کنند و به کاندیداهای انتخابی خود رای دهند.

وی با بیان اینکه انتخابات هلال احمر هر چهار سال یکبار برگزار می شود، خاطرنشان کرد: انتخابات مجامع در مراحل شهرستانی، هیات مدیره استان‌ها و مجمع کشوری برگزار می شود و منتخبان از هر استان به شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور راه پیدا می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در شهرستان ها اعضای شورای اجرایی متشکل از چهار نفر و یک بازرس و عضو علی البدل است و هر شهرستانی که تعداد برگه های رای آن بیش از ۵۰۰ نفر باشد یک نفر می تواند در هیات مدیره استانی شرکت کند.

وی ادامه داد: هر کدام از اعضای هیات مدیره که بیشترین رای را داشته باشد می تواند در انتخابات شورای عالی هلال احمر کشور شرکت کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: زمان برگزاری انتخابات مجامع شورای اجرایی و بازرسی جمعیت هلال احمر استان ۱۹ مرداد ماه جاری ساعت ۸:۳۰ صبح خواهد بود.

هاشمی تاکید کرد: از مقامات، مسئولان و اعضای داوطلب، کاندید انتخابات هلال احمر هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: این انتخابات منشاء خیر و برکت برای مردم باشد چرا که هدف و رسالت جمعیت هلال احمر حمایت از سلامت انسانهاست و نقش اساسی در عرصه بین المللی و داخلی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha