«یکه سعود»؛ شهر بی شهردار

۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85547665
سعید وحیدی
«یکه سعود»؛ شهر بی شهردار

بجنورد- ایرنا- مرکز بخش جرگلان شهرستان مرزی رازوجرگلان ۹ ماه است که بدون شهردار روزگار می گذارند و تسریع در معرفی مدیر شهری برای این منطقه ترکمن نشین تبدیل به دغدغه اصلی مردم شده است.

به گزارش ایرنا، سال ۹۷ بود که یکه‌سعود رازوجرگلان در تقسیمات سیاسی کشور به شهر و عنوان مرکزیت بخش جرگلان ارتقا یافت اما با بعد از گذشت سال ها همچنان درگیر انتخاب شهرداری برای مدیریت این منطقه است.

فارغ از هر دلیلی فعالیت کاری شهردار های منتخب در این منطقه تشنه توسعه نیز کوتاه بود و این شهر بیشتر از عمر ارتقایش شهردار و سرپرست به خود دیده است.

بی شهرداری برای این شهر هفت هزار نفری امر غریبی نیست زیرا که همان اوایل ارتقا به شهر نیز مردمان یکه سعود طعم شهرنشینی را با بی شهرداری تجربه کردند و این روزها نیز نهمین ماه بدون شهردار را تجربه می کنند.

این در حالی است که نقش شهرداری‌ها بسیار پررنگ‌تر از گذشته شده و در یک نگاه بخشی از خدمات شهرداری ها شامل ایجاد خیابان‌ها، کوچه‌ها و میادین، پارک‌ها و باغ‌های عمومی و پیشنهاد اصلاح نقشه معابر شهر و روستا بر عهده مدیر شهری است.

یکه سعود؛ شهر بی شهردار

معرفی شهردار در فیلتر مراجع ذیصلاح

عضو شورای اسلامی شهر یکه سعود در این باره می گوید: حدود ۹ ماه پیش با تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر فرد مورد نظر به دفتر امور شهری استانداری خراسان شمالی معرفی شد اما مورد تایید مراجع ذیصلاح قرار نگرفت.

خال محمد درخشان می افزاید: بلافاصله بعد از تایید نشدن فرد معرفی شده برای تصدی شهرداری، فرد دیگر معرفی شده اما همچنان خبری از تایید آن نیست.

وی ادامه می دهد: اکنون یکه سعود با سرپرستی اداره می شود و تسریع در اجرای برنامه های شهری نیازمند مشخص شدن شهردار است.

درخشان تصریح می کند: از مسوولان مربوطه می خواهیم برای تعیین تکلیف گزینه معرفی شده برای شهرداری یکه سعود سرعت عمل داشته باشند.

وی با بیان اینکه این شهر تازه تاسیس مشکلات خاص خود را دارد، می گوید: شهر تازه تاسیس یکه سعود با توجه توپوگرافی خاص خود دارای سه مرکز روستایی یکه سعود بالا، یکه سعود پایین، حسن آباد و ۹ کلاته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی نیز در این باره می گوید: فرد معرفی شده توسط شورای شهر یکه سعود، براساس مصوبات امور شهری و شوراهای وزارت کشور مورد تایید قرار نگرفت.

مرتضی رجائی می افزاید: بعد از تایید نشدن فرد مورد نظر برای تصدی شهرداری، فرد دیگری معرفی شد که اکنون مراحل قانونی گزینش خود را طی می کند.

وی در خصوص طولانی شدن انتخاب شهردار این شهر هفت هزار نفری، می گوید: انتخاب شهردار توسط شورای شهر انجام می شود و نیاز است که اعضا با دقت افراد شایسته را برای مدیریت شهری انتخاب کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور در سوم شهریور ۹۸ مجوز تاسیس شهرداری در شهر غلامان، مرکز بخش غلامان و شهر یکه ‌سعود، مرکز بخش جرگلان در شهرستان مرزی رازوجرگلان خراسان شمالی را صادر کرد.

راز و جرگلان، بخشی مرزی در تابعیت شهرستان بجنورد بود که در ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۱ به شهرستان تبدیل شد و هم اکنون این شهرستان دارای سه بخش غلامان، راز و جرگلان است.

با ارتقای راز و جرگلان به شهرستان، شهر راز به عنوان مرکز بخش راز و شهرستان اعلام شد و بخش غلامان به مرکزیت روستای غلامان و جرگلان به مرکزیت یکه سعود به عنوان بخش های تابعه آن تعیین شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha